پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حسین‌زادگان: نارضایتی مردم چهاردانگه نسبت به انتقال طولانی مدت زباله

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد حسین‌زادگان عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر کشور، اظهار کرد: در شهرستان ساری بیشترین مشکل در حوزه پسماند داریم که مشکلات اجتماعی و امنیتی را برای استان ایجاد کرده است، مردم معترض و ناراضی هستند انتظار دارند که اعتبار ویژه احداث کارخانه زباله‌سوز تکمیل شود و اگر این فرایند ادامه پیدا کند مشکل زباله ساری حل می‌کنیم.

وی در ارتباط با منطقه آزادتجاری در استان نیز گفت: عدم تصویب آن معضلی بوده است که نیاز به مساعدت در سطح مجلس شورای اسلامی داریم که مازندران به عنوان تنها استان ساحلی که داری منطقه آزاد تجاری نیست یک بار برای همیشه حل شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه دریافت مجوز اسکله‌های دریایی یکی از اقدامات انجام شده در استان است، گفت: در گذشته این ظرفیت وجود نداشته در حال حاضر ۱۳۴ نقطه با پایش انجام شده شناسایی کردیم و موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری را دریافت کردیم.

وی با اعلام اینکه ساماندهی چشمه سورت، باغ صفی‌آباد و باغ ۳۳ هکتاری رامسر یکی از دغدغه‌های جدی بوده است، افزود: ساماندهی چشمه سورت به زودی انجام می‌شود و باغ صفی‌آباد با همکاری وزارت اطلاعات زمینه حضور گردشگران فراهم می‌شود و مشکل باغ ۳۳ هکتاری رامسر هم حل می‌شود.

حسین‌زادگان ادامه داد: زمینه ساماندهی استادیوم بابل و ساری فراهم شده است که بابل در سال جاری به اتمام و ساری در سال آینده به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اعلام اینکه ۸۰۰ قطعه آبندان در استان است، گفت: ردیف اعتباری برای افزایش عمق آنها انجام شده که برای گردشگری و پرورش ماهی از آن استفاده شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه استفاده از زمین‌های شیب‌دار در دستور کار است، افزود: ۲ میلیون اصله نهال و درخت را هدف گذاری کردیم و بالای ۴۰۰ هکتار درخت‌کاری انجام می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی پایانه صادراتی در استان،گفت: این سرمایه‌گذار استان برنامه‌ریزی برای ایجاد این پایانه را در خارج از کشور در دستور کار خویش دارد.

حسین‌زادگان یادآور شد: در حوزه اقتصادی به ویژه هفت برنامه‌ ابلاغ شده وزارت کشور فرمانداران تلاش شبانه‌روزی با همکاری مدیران دستگاه اجرایی را دستور کار دارند و ۱۰۰ شرکت به چرخه تولید برگشته است، از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) وارد شدیم، این ستاد در جریان سیل هم به استان کمک کرده است.

وی با اعلام اینکه استفاده از ظرفیت بانک‌ها برای پروژه‌های صنعتی تسهیلات دریافت کنیم، گفت: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از بانک صنعت و معدن اعتبار دریافت کردیم که می‌توانیم طرح‌های توسعه‌ای واحدهای تولیدی را راه‌اندازی کنیم.

استاندار مازندران در ارتباط با وضعیت حضور گردشگران انبوه در استان با توجه به زیرساخت‌های ضعیفی که در استان وجود دارد، افزود: در حال حاضر امکان استفاده بهینه از ظرفیت گردشگری وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه آزادسازی ساحل با دستور وزیر کشور انجام شده است، گفت: انتظار شنیدن اخبار خوب و امیدوار کننده برای آزاد سازی نقاط ساحلی که ادارات و نهادها در آن مستقر هستند را داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.