پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حرکت بزرگ راهپیمایی اربعین مظهر اتحاد ملی است

عادل روحی در جمع هیئت ورزشکاران ساری

0

عادل روحی حقوقدان و فعال سیاسی که در جمع ورزشکاران در مسجد امام رضا (ع) خیابان شهید بهرامی ساری در روز اربعین سخنرانی می کرد، گفت: اربعین نماد انسجام پیروان و ارادتمندان اهل بیت (ع) است. امروز کارهای دینی که در سطح کشور با تشکیل هیئت های مذهبی انجام می شود یک نوع نظم پذیری دینی است اما به معنای نظم اداری نیست.
وی با اشاره به اهمیت اربعین امام حسین (ع) اظهار داشت: برای کسی که فوت می کند فقط سال اول اربعین می گیرند، اما برای امام حسین (ع) همه ساله برگزار می کنیم یعنی اینکه هر سال اولین سال عاشوراست و هر سال واقعه عاشورا تکرار می شود.
روحی با بیان اینکه یکی از آماج اصلی رژیم صیونیستی از نجف تا کربلاست، گفت: این منطقه برای یهود اهمیت ویژه ای دارد و اگر داعش به بغداد و حله می رسید کار دشوار می شد و حرکت عظیم پیاده روی کاروان ایرانی که با هوشمندی رهبر معظم انقلاب و سردار سلیمانی و شهدای حرم اتفاق افتاد این هدف شوم دشمنان را خنثی کرد.
این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه غربی ها در منطقه خاورمیانه اهداف و نقشه هایی را در سر می پرورانند، تصریح کرد: ریچارد هاس رییس شورای روابط خراجی آمریکا چندی پیش از طرح جنگ های مذهبی سی ساله در کشورهای اسلامی سخن گفت. آنها با این طرح عقیده دارند که مسلمان باید با مسلمان بجنگد و گروهک های تکفیری که در جهان اسلام هستند قصد دارند به عنوان ماشین تخریب مظاهر تمدن، و زیرساخت اسلام را تخریب کرده و اسلام شنیع و وارونه شده را به جهان معرفی کنند.
وی با بیان اینکه این گروهک ها مصمم هستند که اسلام را به طور سخت افزاری و نرم افزاری ویران کنند، افزود: آنها می خواهند از جهان اسلام سرزمین سوخته پدید آورده و ائتلاف های علیه داعش و گروهک های تکفیری که از سوی آمریکا و متحدانش مطرح می شود شوخی بیش نیست.
روحی با بیان اینکه یکی از اقدامات خنثی کننده فعالیت های داعش حرکت اربعین سال گذشته بود، ابراز داشت: این راهپیمایی به عنوان اقدامی بازدارنده خطر را تا حدودی خنثی کرده و امیدواریم این شرایط هر ساله تثبیت شود. دشمنان اسلام آگاهی و شناخت عمیق از اختلافات جهان اسلام دارند. طرح های خود را بر این اساس برنامه ریزی می کنند که ما وقتی به سراغ شان می رویم می فهمیم که آنها بسیار هوشیار و از نقاط ضعف ما آگاه هستند.
این حقوقدان همچنین گفت: تفکر استراتژیک جامعه سازی هرم چهار لایه است. یکی از اشتباهات ما در ملت سازی ایجاد شهرک های تخصصی است. امروز مقوله راهپیمایی اربعین یکی از مظاهر اصلی ملت سازی و اتحاد ملی است. تظاهر عمومی بخشی از مظاهر ملت سازی است.
وی یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. این زنده نگه داشتن اسلام به واسطه روح حماسی بوده و از نظر معرفتی نیز وجه تظاهر و شکل عمومی آن است که عظیم ترین اجتماعات بشری حول عاشورا و اربعین شکل گرفته است. توسعه زیرساخت یکی از اهداف این مولفه هاست. ما اگر مشکل حمل و نقل، اسکان، بهداشت، و چنین موضوعاتی را در آینده رفع ننماییم به حرکت عظیم ما آسیب می زند. ما باید از این حرکت عظیم ظرفیت سازی کنیم تا بتوانیم جلوی اهداف شوم دشمنان را بگیریم.
این مدرس دانشگاه تأکید کرد: مهم ترین آسیب پذیری جامعه اسلامی این است که اهل باطل به رنگ خودی درآمده و ضربه زده و این جریان از صدر اسلام تاکنون بوده و ادامه دارد. امروز آنان خلیفه، داعش، دولت اسلامی می شوند و کلمه الله را مصادره می کنند. این جنگ از مخالفت مشرکین در مکه و تقابل در بدر و احد شکل گرفته و تا امروز ادامه دارد. رویکرد بعدی آنان جنگ ناتمام فرقه گرایی است. این فرقه گرایی اساس نابودی جهان اسلام است که مسلمانان باید در این رابطه بسیار هوشیار باشند.
روحی در پایان هوشمندی هیئت های مذهبی مردمی را برای مقابله با این جریان ها خواستار شده و تأکید کرد: پیروی از ولایت فقیه و ادامه دادن راه شهدای حرم هدف اصلی ما در مقابله با جریان های تکفیری باشد.

/شمال فردا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.