پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدابراهیم میرعمادی(حاج آقامیر)

سید ابراهیم در سال۱۳۲۰ق مطابق با سال۱۲۸۱ش در روستای إراء متولّد و در سال ۱۳۷۹ش در سن ۹۷سالگی از دنیا رفته است و در إراء مدفون شد و چهلم وی مصادف با اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام شد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه:سید ابراهیم در سال۱۳۲۰ق مطابق با سال۱۲۸۱ش در روستای إراء متولّد و در سال ۱۳۷۹ش در سن ۹۷سالگی از دنیا رفته است و در إراء مدفون شد و چهلم وی مصادف با اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام شد.

 

 خاندان: وی از خانوده مذهبی و عالم بوده  مادری وی سیده فاطمه خانم صبیّه حاج میرمحمد برادر آیت الله حاج سید شفیع ارائی و پدر ایشان قدوه الانام آقا سیّد محمد(ندیم ارائی از روحانیون مشروطه طلب تهران) ابن آقا میرعسگری ابن حجت الاسلام آقا سید ابراهیم ابن آیت الله شهید حاج سیدحسن ارائی اعلی الله مقامه الشریف ابن سید نظرعلی ابن سید محمدعلی خان ارائی هزارجریبی از نوادگان میر افضل ابن سید محمود عماد الدین ملک هزارجریب هستند.

 

تحصیلات: ایشان مقدمات علوم حوزوی را نزد ملاغلام رضا تویه درواری در مدرسه علمیه روستای اراء فرا گرفت همچنین از شاگردان آیت الله شیخ علی اصغر ولوئی در روستای ولویه و آیت الله شیخ محمد کوهستانی رحمه الله علیهما بودند و توسط ایشان در کوهستان ملبّس به لباس روحانیت شدند، آیت الله کوهستانی خطاب به سیّدابراهیم می‌کنند و می‌فرمایند سیّد چرا به حج مشرّف نمی‌شوی؟ سیّدابراهیم جواب دادند آقا هزینه حج را ندارم، مرحوم کوهستانی فرمودند برو به حج هزینه‌اش فراهم می‌شود، ظرف هشت روز هزینه آماده و کاروانی مهیّای حج بود که به همراه آنها به حج مشرّف می شود.

 

سید ابراهیم به علت این که پسر ارشد خانواده بود و والدین را در جوانی از دست داد سال ها به امور کشاورزی پرداخت و در سن۴۲سالگی یعنی پنجم مرداد سال ۱۳۲۳شمسی با صبیه دایی خود مرحوم حاج آقا میرمومن شفیعی(از روحانیون مشروطه طلب تهران و مدرس مدرسه مروی تهران) وصلت نمودند.

 

ایشان سال های سال به منبر و روضه خوانی مشغول بودند و ارتباط نزدیکی با علمای ساری از جمله آیت الله سید رضی شفیعی داشتند.

 

سیدابراهیم درکلام آیت الله سیدصالح میرعمادی: ایشان سالیانی در روستای خالخیل به عنوان مبلّغ و معلّم فعّالیت داشتند و از بزرگان آن روستا محسوب می‌شدند ایشان اهل وعظ و روضه خان بود و روضه هایشان با شعر همراه بود که حدود هزار بیت شعر حفظ بودند. و درمشاعره بسیار قویّ بودند، سلوک نیکوئی با مردم داشت و اهل معاشرت بود. ایشان مجلسی در قم شرکت کردند که مرحوم حضرت آیه الله‌ا‌لعظمی سیّدمحمدرضا گلپایگانی حضور داشتند که مورد توجه ویژه‌ی مرحوم آیت الله قرار گرفتند. ایشان در منزل ما زمانی که به قم می‌آمدند، مجلس می‌گرفتند و طلبه ها را دعوت می‌کردند، هنوز طلبه های قم ذکر خیر ایشان هستند. ایشان زمانی که به کربلا رفتند نقل کردند خودشان روضه خواندند و همه گریه کردند و بر ایشان  دعای بسیار کردند.

 

سید ابراهیم در کلام آیت الله سید کمال الدین عمادی چاچکامی: بنده ایشان را فردی با معنویات یافتم و ارتباط صمیمی با وی داشتیم و دو خاطره از ایشان دارم در سفر با ایشان و عمویم سید نظام به روستای اجارستاق: یکی اینکه در ورود همان شب به بنده گفتند باید اذان بگویی تا مردم جمع شوند و روضه بخوانم با صدای اذان مردم متوجه شدند حاج آقامیر آمده و سریعا جمع شدند و در همان شب اجبار کرد آیت الکرسی را حفظ کنم از همان دوران جوانی هیچگاه نشده که این آیه را ترک کنم و همیشه به یاد وی هستم، دوم در همان شب اجبار کرد نماز شب بخوانم که این عمل با فظیلت را مدیون ایشان هستم.

 

   اجازات حاج سیّد ابراهیم: حاج سید ابراهیم از سوی برخی آیات عظام و مراجع تقلید مبنی بر اخذ سهمین مبارکین و دست گردان کردن آن و استفاده از آن به قدر ضرورت و ایصال آن به مراجع عظام و همچنین روایت کردن اخبار از ائمه معصومین علیهم السلام مجاز بودند و مکاتبات متعددی با حضرت آیت الله سیدمحمدرضا گلپایگانی رحمه الله علیه داشتند.   

                                  

 اجاز از آیت الله مرعشی نجفی رحمه الله علیه:‌‌ بسمه تعالی الحمدللّه ربّ العالمین و الصّلوه و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطاهرین و بعد مخفی نماند این که جناب مستطاب مروّج الأحکام عماد الأعلام سلیل الساداه الکرام ذخرالخطباء العظام آقای آقا سیّد ابراهیم میرعمادی دامت برکاته از جانب حقیر مجاز و وکیل اند در اخذ سهم امام علیه السّلام و سهم سادات و دست گردان آن و پس از اخذ ثلث آن را در ترویج شرع و به اهل علم مستحقّ برسانند و دو ثلث دیگر را به حقیر برسانند و درمقابل قبض رسید دریافت کرده به صاحبان وجه برسانند و نیز مجازند در روایت اخبار از کتب معتبره ی شیعه رضوان الله علیهم و امید است مؤمنین وجود ایشان را مغتنم شمرده از بیانات و برکاتشان مستفیض باشند و الطاف خودشان را در تجلیل و تکریم معظّم له دریغ نفرمایند و از جانب ایشان ملتمس دعا می باشم انشاء الله در مظانّ استجابت از دعای خیر حقیر را فراموش نخواهند نمود. شهاب الدّین الحسینی المرعشی النجفی ۸ذی الحجّه ۱۳۸۹قمری با سجع مهر«شهاب الدّین الحسینی»  

 

اجازه از آیت الله میلانی : بسم الله الرّحمن الرّحیم بعدالحمد والصّلواه برجواز علم جناب مستطاب سلیل الأطیاب آقای حاج سیّد ابراهیم میرعمادی دام بقاه ساکن ارا چهاردانگه ساری، ایشان از طرف اینجانب مجازند حقوق واجبه و سهم مقدّس امام علیه الصلوه والسّلام را گرفته و به اینجانب برسانند و در صورتی که خواستار شوند قبض وصول گرفته به صاحبان آن برسانند امید است آن که خداوند متعال بر توفیقاتشان افزوده مأجور و مثاب باشند ۲۱صفرالخیر۱۳۹۳قمری سیّدمحمدهادی الحسینی المیلانی.

اجازه از آیت الله سید محمدحسینی شیرازی: بسم الله الرّحمن الرّحیم جناب مستطاب مروّج الأحکام ثقه الاسلام آقای حاج سیّدابراهیم موسوی میرعمادی دام عزّه مأذون می باشند از قبض حقوق شرعیه و خاصّه سهم امام علیه السّلام و صرف المقدار ثلث از آن در مصارف مقرّره و ایصال بقیّه به اینجانب داشته. المستعان ۲۵جمادی الثانی ۱۴۰۱هجری. محمّد ابن المهدی الحسینی الشیرازی.

رو حش شاد و یادش گرامی باد.

 

۴۲۱۲۰۱۶۴۳_۱۱۶۶۲

 

DSC_0005

 

IMG

دست خط حاج آقا میر

IMG_0007

 

IMG_0008

اجازه آیت الله العظمی مرعشی نجفی

IMG_0009

اجازه از آیت الله سید محمدحسینی شیرازی

IMG_0010

 اجازه سید محمد حسین میلانی

IMG_0017

 

 مکاتبه با آیت العظمی گلپایگانی

 

حاجآقامیر

                                              

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.