پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جلوی واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی در فصل برداشت گرفته شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری،با تسلیت ایام عزاداری حسینی، اظهار کرد: اینکه در این ایام با برگزاری مراسم‌ها، عزاداری حسینی و در راستای فرهنگ عاشورایی تلاش می‌کنند، جای تقدیر دارد. 

وی افزود: باید بدانیم هر فرهنگی آسیب‌های خود را دارد و در هر حرکت مصلحانه و مجاهدانه‌ای افرادی در کمین هستند که آنرا از هدف تهی کرده و از مسیرش بازدارند و انحراف‌ها را در آن ایجاد کنند. 

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: در واقع فرهنگ عزاداری؛ نشر شهادت، دینداری و علاقه‌مندی به آل محمد (ص) است که احتمال آسیب‌هایی از جمله قمه‌زنی، برخی حرکات وجود دارد ولی باید هیأت‌های عزاداری فرهنگ عاشورایی را در عصر خفقان و ظلم زنده نگهدارند. 

حسینی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ غنی همراه با سخنرانی تقویت شود و به جوانان منتقل شود، خاطرنشان کرد: پنج جریان فکری حاکمان ظالم، عالمان مزدور و درباری، گروه‌های منحرف و انسان‌های سطحی‌نگر و بی‌بصیرت و سایر مقابل سیدالشهدا ایستادند. 

وی تصریح کرد: برخی از انسان‌های بی‌بصیرت را امروز مقابل جبهه سیدالشهدا می‌بینیم مانند مفتی‌های وهابی سلفی برای نوامیس  مسلمانان در شامات، یمن، عراق، از جهاد نکاح تا فتواهای عجیب و غریب در راستای مخالف با قرآن و سنت پیامبر، مردم را وارد مخمصه‌ای کردند و از طریق فتواها مسلمانان را به جان هم انداختند، همان اتاق فکری که امروز در لندن و در برخی از کشورهای دیگر علیه کشور ما صف‌آرایی کردند. 

امام جمعه موقت ساری با اعلام اینکه پیام عاشورا این است که ما به امامت، زعامت و رهبری جامعه برگردیم، گفت: هم باید فرهنگ عاشورا زنده نگهداریم و هم راه و رسم ولایت‌پذیری، ایستادگی، ظلم نکردن و ایثار کردن را از کربلاییان بیاموزیم. 

حسینی با اشاره به سالروز بزرگداشت مقام شهدای مدافعان حرم، اضافه کرد: کسانی که به حکم انسانیت و شرافت انسانی و اعتقاد به کمک همنوع و اهل بیت پیامبر، باور ولایی و مصلحت کشور با کمترین امکانات مقابل خشن‌ترین افراد مقابل‌شان جنگیدند. 

وی یادآور شد: مصلحت کشور اقتضا کرد شر داعش را در جایی دیگر کم کنیم و از اخلاق کریمانه این است که شامی‌ها و سوری‌ها که در دفاع مقدس به ما کمک کردند ما نیز به کمک آنها برویم و درحالی‌که تمام کشورهای مزدور حوزه خلیج فارس متحد در اجلاس‌های مختلف توافق‌های جهانی می‌کردند که ایران را ساقط کنند. 

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: سیاست کشور ما بر این شد که مقابل داعشی‌های وحشی بایستیم، دیده‌اید با چه جنایاتی سر سفره پدر دختر جوان را به قتل می‌رسانند و خونش را روی طعام و غذا می‌ریزند اما شهدای مدافع حرم این شر را از ما دور کردند و ما باید نام و یاد شهدای مدافعان حرم را گرامی داریم. 

وی با اشاره به اینکه فصل کشاورزی در استان‌های شمالی و مازندران است، کشاورزانی که دین خود را نسبت به نظام و انقلاب ادا کردند، افزود: ورودی روستا به عکس شهید مزین شده است که در واقع راهنما و مشعل است. 

امام جمعه موقت ساری اظهار کرد: شهیدان در دفاع مقدس با همان محرومیت به کشور ما کمک کردند و شایسته‌ است سازمان‌های وابسته به کشاورزی و بیمه‌گران نگذارند واسطه‌گری‌ها و واردات‌ بی‌رویه باعث ضرر و زیان در کشور شود. 

 

حسینی با اشاره به پرتاب ماهواره خیام توسط دانشمند عزیر کشورمان پرچم کشور در مدار ۵۰۰ کیلومتر جو زمین قرار گرفت و مدیریت دریافت و رساندن اطلاعات تماما از کشور ما خواهد بود و دانشمندان در آن دخیل هستند جای تقدیر دارد، اضافه کرد: ما جز ۱۰ کشوری هستیم که توانستیم به فناوری‌های نوین و برتر در خیلی از زمینه‌های نظامی باشیم این افتخار است انشالله بتوانیم به موفقیت‌های بیشتر دست یابیم.

وی با بیان اینکه تقوا مایه نزول برکت الهی و برکت زندگی است، افزود: همه ما به پرهیزگاری و تقوای الهی ملتزم و مروج این فرهنگ هستیم به‌ویژه از فضای معنوی ایام سوگواری سیدالشهدا بهره ببریم. 

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.