پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جشنواره « دشو» در روستای چورت چهاردانگه برگزار شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: سیف الله فرزانه  با بیان اینکه اولین جشنواره دشو در روستای چورت شهرستان ساری برگزار شد به اهمیت برگزاری رویدادهای فرهنگی در راستای معرفی ظرفیت های یک منطقه اشاره کرد و گفت: روستای چورت با ظرفیت های تاریخی و فرهنگی و همجواری با پدیده طبیعی و زیبای دریاچه چورت یکی از مقاصد مهم گردشگری طبیعت در مازندران است.

وی افزود: با توجه به رویداد مهم و بین المللی ساری ٢٠٢٢ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، برنامه ریزی برای هماهنگی برگزاری جشنواره و رویدادها صورت خواهد پذیرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران با اشاره به تنوع موضوعات گردشگری در مازندران گفت: توسعه گردشگری مزرعه، طبیعت گردی و معرفی مناطق کمتر شناخته شده در استان از اقدامات مهم این اداره کل در چشم انداز ٢٠٢٢ خواهد بود.

فرزانه گفت: دشو به عنوان محصول خرمالوی وحشی جنگل های هیرکانی شمال ایران یک بهانه است برای معرفی ظرفیت های پنهان مردمانی که هزاران سال در این مناطق زیسته اند و فرصت معرفی آنها و ظرفیت های فرهنگیشان برای جامعه ایرانی و جهانی بوجود نیامده است.

جشنواره دشو به همت کارگروه گردشگری و حفاظت چهاردانگه، دستگاه های اجرایی و همراهی مردم منطقه در روستای چورت شهرستان ساری برگزار شد./فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.