پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جریمه سنگین در انتظار شکارچی پلنگ چهاردانگه

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران از بازداشت شکارچی متخلف توله پلنگ در منطقه چهاردانگه ساری خبر داد و گفت: جریمه سنگینی در انتظار این شکارچی است.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه: ناصر مهردادی در رابطه با شکار پلنگ در چهاردانگه اظهار کرد: توله پلنگ در منطقه چهاردانگه ساری به صورت ناجوانمردانه کشته شد.

 

وی تصریح کرد: کشته شدن پلنگ در مازندران به ندرت اتفاق می‎افتد، این اقدام این فرد قابل بخشش نیست، این اتفاق در دوره مدیریتی گذشته هم وجود داشت که فرد متخلف یک سال زندانی شده بود.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌‍زیست مازندران خاطرنشان کرد: شکارچیان از پوست پلنگ برای تاکسی‎درمی استفاده می‏‌کنند.

 

این مسؤول با اعلام اینکه به احتمال بسیار زیاد این شکارچی همدستان دیگری نیز دارد، گفت: تلاش برای شناسایی افراد همدست این فرد نیز در برنامه کاری قرار دارد.

 

مهردادی در پاسخ به این سؤال که آیا پلنگ کشته شده در معرض انقراض یا از نوع حیوانات بود که نمونه آن در جنگل استان نبود، افزود: با توجه به اقداماتی که انجام شد، وضعیت تعداد پلنگ در جنگل‌های استان مناسب است و این پلنگ در حال انقراض نبود.

 

وی در پاسخ به سؤال دیگری که آیا گونه نادر حیات وحش در استان وجود دارد که مدنظر محیط‌زیست باشد، گفت: در حال حاضر در بحث پرندگان و درنا سیبری گونه نادر داریم، در حیات وحش با پیگیری انجام شده نگرانی خاصی نداریم.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران اضافه کرد: در تولد مرال با رشد ۲۰ درصدی مواجه بودیم، زاد و ولد کل و بز ۲۰ درصد رشد داشت و در جمعیت حیات وحش افزایش مناسبی داشتیم.

 

به گزارش فارس، یک قلاده توله پلنگ روز گذشته در منطقه چهاردانگه مازندران توسط شکارچی متخلف کشته شد و با اقدامات انجام شده فرد مختلف دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.