پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جامعه بیش از هر زمانی نیازمند سیره و معارف نبوی است

0

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر پنجشنبه در بازدید از مؤسسه پیامبر اعظم (ص) ساری با تسلیت ایام پیش روی از نبی مکرم اسلام به عنوان برجسته‌ترین انسان بر روی زمین یاد کرد و افزود: امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره مندی از سیره و معارف نبوی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروز جامعه اسلامی را فاصله گرفتن از سیره نبوی دانست و خاطرنشان کرد: رسیدن جامعه اسلامی به سعادت و تعالی حقیقی در گرو گسترش معارف نبوی در جامعه است.

آیت الله لائینی در ادامه سخنان خود، ارتقا انسان از زندگی طبیعی و غریضی را مهم‌ترین هدف انبیا و اولیای الهی دانست و تصریح کرد: هدف مؤسسات قرآنی باید حرکت در مسیر اهداف پیامبر گرامی اسلام باشد.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه حق حیات بر روی زمین برای کسی است که صاحب زمین را بشناسد، تصریح کرد: به طور حتم شناخت خداوند متعال موجب سعادت و تعالی انسان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه حمایت و تقویت از انقلاب، آرمان و ارزش‌های نظام باید همواره مورد توجه مؤسسات فرهنگی و قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال تحریف و توخالی کردن انقلاب است و تلاش می‌کند تنها اسمی از انقلاب بماند و هویت آن خدشه دار شود.

وی با بیان اینکه هدف دشمن محتوا زدایی از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است، تصریح کرد: دشمن از هویت دینی، ایمانی، اسلامی و معنوی درون انقلاب می ترسد و به همین دلیل همه توان خود را برای تحریف و بی محتوا کردن انقلاب به کار گرفته است.

آیت اله لائینی با تأکید بر اینکه حفظ جریان انقلابی وظیفه امروز همه ما است، بیان داشت: اگر خدای ناکرده انقلاب بشکند چیزی از ارزش‌های دینی باقی نخواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان با بیان اینکه نقطه محوری تولیدات علمی مؤسسات فرهنگی قرآنی باید تقویت انقلاب و آرمان‌های نظام باشد، بیان داشت: اگر این تلاش‌ها در شکل علمی باشد به طور حتم آثار و برکات بیشتری را به همراه خواهد داشت.

تدوین ۲۲ کتاب در حوزه علوم انسانی و اسلامی

حجت الاسلام محمود دیانی، رئیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم (ص) ساری نیز در این نشست با اشاره به اینکه این مؤسسه فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی خود را از سال ۹۰ آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر چندین عضو هیئت علمی دانشگاه و حوزه در این مؤسسه به تولیدات علمی اشتغال دارند.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به آغاز فعالیت نشر سردار شهید طوسی از سال ۹۶ زیر نظر مؤسسه فرهنگی پیامبر اعظم (ص) آغاز شده است، افزود: تاکنون ۲۲ عنوان کتاب در حوزه علوم انسانی و اسلامی تدوین و تألیف شده است.

رئیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم (ص) ساری با بیان اینکه متأسفانه تولید علم دین در مازندران مورد غفلت قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی از اهداف و برنامه‌های این مؤسسه پر کردن خلأهای موجود در این بخش است.

کد خبر 5049188
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.