پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس مازندران تا پایان سال ۹۶

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تاکید براینکه در تکمیل باغ موزه دفاع مقدس نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی هستیم، گفت: باغ موزه دفاع مقدس تا پایان سال ۹۶ به مردم مازندران تحویل داده می‌شود.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: عبدالله ملکی  ظهر امروز در جلسه هیأت امنای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مازندران در اعزام اردوی راهیان نور با اعزام ۴۰ هزار نفر زائر از استان‌های برتر کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هکتار از منطقه هفت‌تپه برای ایجاد قرارگاه راهیان نور به سپاه کربلای مازندران واگذار شده است، افزود: پیگیری ایجاد یادمان در منطقه عملیاتی چیلات در ایلام  هستیم برای این منظور جلساتی در دهلران برگزار شد و مسؤولان استان ایلام آمادگی لازم را دارند و به‌طور جدی پیگیر هستند تا بازار مرزی در این منطقه رونق پیدا کند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت را گامی برای تجلیل از مادران شهدای دوران دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: در ۲۲ فروردین از ۵۰ خانواده شهدای ارتش در مازندران دیدار و دو کتاب هم که با همکاری ارتش تدوین شد رونمایی شد.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه در سوم خرداد امسال ۳ هزار و ۲۰۰ برنامه در مازندران برگزار شد، گفت: برای برگزاری برنامه‌های ویژه سوم خرداد هشت کمیته تشکیل شد.

 

ملکی به بخش اعتباری و روند پروژه‌های عمرانی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مازندران اشاره کرد و افزود: از ۶ میلیارد اعتباری که برای این اداره کل در نظر گرفته شد بیش از ۵۰ درصد اعتبار استانی در اختیار ما قرار گرفت و شهرداری مرکز مازندران هم در روند احداث باغ موزه دفاع مقدس بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

 

وی با تاکید براینکه نیازمند تسریع در پروژه عمرانی باغ موزه دفاع مقدس در سه فاز هستیم، تصریح کرد:  فاز سه باغ موزه دفاع مقدس با عنوان مازندران در گذر تاریخ است که شهرداری ساری روند احداث آن را متقبل شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های عمرانی و فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هستیم، خاطرنشان کرد: قصد داریم تا پایان سال ۹۶ پروژه باغ موزه دفاع مقدس به مردم مازندران تحویل شود.

 

وی اظهار کرد: در اجرای کار فرهنگی تاکنون ۲۷ کتاب با همکاری سپاه کربلا و کنگره سرداران شهدا تدوین شده است که ۱۳ کتاب به چاپ رسید و بقیه در دست اقدام است و در نظر داریم تا پایان امسال ۵۰ کتاب تدوین و چاپ شود.

 

 ملکی افزود: امسال دو کتاب در حوزه نیروی انتظامی، ۷ کتاب سپاه کربلای مازندران، ۵ کتاب از سوی ارتش، ۹ کتاب با همکاری هلال‌احمر، آموزش و پرورش و جهادسازندگی تدوین می‌شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: با همکاری کنگره سرداران شهدای دفاع مقدس و سپاه کار پژوهشی در خصوص سوسنگرد انجام شد و امسال کتاب در این موضوع هم به زیر چاپ می‌رود./فارس

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.