پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تکلیف شهرداری ساری امروز مشخص می‌شود/ باید از مردم شهر عذرخواهی کنیم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شورای شهر ساری، هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری شامگاه روز گذشته با حضور تمامی اعضا و معاون فنی و عمرانی شهرداری تشکیل شد.

*تکلیف شهرداری ساری ظرف ۲۴ ساعت آینده مشخص خواهد شد

اسفندیار عشوری رئیس شورای شهر ساری در این جلسه با ابراز تأسف از اتفاقات رخ داده در چند ماه اخیر در ساری گفت: این رخدادها باعث بی‌اعتمادی در بین شهروندان نسبت به منتخبان‌شان در شورای اسلامی شهر و مسؤولان در شهرداری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش داریم وظیفه ما برای جلب اعتماد عمومی بسیار سنگین‌تر شده است و لذا باید تمام تلاش خود را جهت تحقق این مهم به کار گیریم.

رئیس شورای شهر ساری به برگزاری جلسه هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری در صبح روز جاری (شنبه) اشاره کرد و گفت: با تماسی که با فرماندار و مدیرکل دفتر امور شهری استانداری داشتیم مقرر شد بر اساس تبصره ۴ ماده ۸۰ قانون شهرداری ها تا ۲۴ ساعت آینده با اعلام نظر نهادهای امنیتی و نظارتی تصمیم نهایی در خصوص وضعیت شهرداری ساری اتخاذ شود و لذا به احتمال فراوان فردا (یکشنبه) این اتفاق خواهد افتاد.

وی بر ضرورت تداوم ارائه خدمات به شهروندان از سوی شورا و شهرداری تأکید کرد و گفت: تمامی معاونان شهرداری باید در حوزه کاری‌شان پاسخگوی مردم و شورا باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری همچنین از معاون فنی و عمرانی شهرداری که در جلسه حاضر بود خواست نشستی را با حضور معاونان و مدیران شهرداری جهت انجام هماهنگی‌های لازم برگزار کنند تا در روند خدمت‌رسانی به شهروندان خللی ایجاد نشود.

*شورا با جدیت به وظایف نظارتی خود عمل خواهد کرد

علیجان شمشیربند عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه پیشبرد امور در شهرداری ساری حتی برای یک روز هم بدون حضور نفر اول مجموعه سخت است، گفت: تا ۲۴ ساعت آینده که تکلیف شهرداری مشخص شود تیم معاونان شهرداری باید پاسخگوی مراجعات مردم باشند تا کار آنها روی زمین نماند.

وی با اشاره به وضعیت خاصی که شهرداری ساری با آن دست به گریبان شده است، گفت: هیچ مدیری در شهرداری نباید در محل خدمت خود غیبت داشته باشد، امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا مدعوینی داشتیم که حضور پیدا نکردند لذا لازم است مدیران حضور در جلسات را جدی بگیرند و بدانند که شورا تعطیل نیست و به امور نظارتی خود عمل خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با ابراز ناراحتی از اتفاقات اخیر رخ داده در مدیریت شهری ساری گفت: قطعاً دستگاه‌های امنیتی و قضایی امر برخورد با متخلفان را به نحو احسن انجام خواهند داد اما باید عنوان کنم که فعلاً همه چیز در حد اتهام است و تا روشن شدن ابعاد و زوایای مختلف این برخوردها نباید اظهارنظری صورت پذیرد.

*نیروهای شاغل در شهرداری نباید خود را درگیر حاشیه‌ها کنند

سیدعلی آقامیری عضو شورای شهر ساری با ابراز تأسف از بروز اتفاقاتی که موجب نگرانی مردم شهر می شود، گفت: در این مدت مراجعات و تماس‌های متعددی از سوی مردم داشته‌ام که از این وضعیت ابراز نگرانی می‌کردند لذا این شرایط بحرانی اقتضا می‌کند معاون فنی و عمرانی شهرداری دستورالعملی را به شهرداران مناطق و مدیران سازمان‌های تابعه ارسال کند تا بر اساس آن تا زمان اعلام نظر مراجع نظارتی و تصمیم گیری در خصوص وضعیت شهرداری از سوی شورا همه برنامه‌های شهرداری از جمله جلسات و کمیسیون‌ها پا برجا باشد.

وی افزود: نیروهای شاغل در شهرداری نباید خود را درگیر حاشیه‌های اخیر کنند و باید تمام تمرکزشان به انجام وظایف محوله باشد.

عضو شورای شهر ساری تصریح کرد: شرایط شهرداری به گونه‌ای است که دیگر هرگز اجازه تعلل نداریم و نهادهای امنیتی و قضایی هم به سرعت نظرشان را در این خصوص اعلام کنند تا در اسرع‌وقت تصمیمات لازم اتخاذ شود.

*خدمات دهی به شهروندان تحت هیچ شرایطی تعطیل نشود

سبحان بخشی عضو شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۴۲ سال اخیر نشان داده با هیچ فرد یا مسؤولی تعارفی ندارد، گفت: از دستگاه‌های امنیتی و قضایی تشکر می‌کنم که همیشه امیدآفرین ظاهر شده اند و شاهد این هستیم که با اسناد مثبته به سراغ مبارزه با فساد رفته‌اند.

وی با کم نظیر خواندن اتفاقات اخیر در ساری گفت: این پیشامدها البته تجربه گرانبهایی برای آیندگان محسوب می‌شود و بنده در شرایط حاضر پیشنهاد می‌کنم اعضای شورای شهر به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان در این روزها حضور فیزیکی در شهرداری مرکزی و مناطق داشته باشند تا به وظایف نظارتی‌مان به نحو مطلوبی عمل کنیم و خدمات دهی به شهروندان تعطیل نشود.

بخشی با اشاره به فقدان طرح تفصیلی در شهر اظهار کرد: این نقیصه رسیدگی به پرونده‌ها را در کمیسیون ماده صد دشوار کرده ضمن اینکه برای توسعه ساخت و ساز در سطح شهر نیز مکانیزمی وجود ندارد در حالی که ضابطه‌مند کردن ساخت و سازها، جلوگیری از تخلفات و حتی حفظ درآمدهای شهرداری و رفاه حال شهروندان در گرو تهیه این طرح است لذا تعیین نماینده ای از شورا به‌منظور پیگیری امور مربوطه ضروری است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری همچنین متذکر شد: بعضاً شاهد حضور افراد بازنشسته در هیأت مدیره سازمان‌های تابعه شهرداری هستیم نظر به اینکه از زمان ابلاغ قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان ۶ ماه فرصت برای قطع رابطه کاری تعیین و هرگونه مناسبات مالی بعد از انقضای این مهلت تخلف محسوب شد، این حضور مصداق تخلف است و باید پیگیری شود.

*بابت این رخدادها باید از مردم شهر عذرخواهی کنیم

پرویز شعبانی عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز از اتفاقات پیش آمده در ساری اظهار تأسف کرد و گفت: باید بابت این رخدادها از مردم شهر عذرخواهی کنیم چرا که شهروندان از ما به عنوان منتخبان شان انتظار دارند به امور نظارتی مان بهتر از اینها عمل کنیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد در شوراهای شهر و شهرداری های کشور با شدت بسیار در جریان است، گفت: جا دارد از دستگاه‌های امنیتی و نظارتی بابت حضورشان در صحنه تشکر کنم، در ساری اما در ماه های اخیر شاهد این برخوردها بوده ایم و با دستگیری‌های امروز دلواپسی‌ها شدت بیشتری هم پیدا کرده است. قطعاً این اتفاقات درس عبرتی برای همه خواهد بود تا در راستای حفظ منافع مردم و بیت المال بیش از پیش حساسیت داشته باشیم.

شعبانی با بیان اینکه قریب به هزار نفر از کارکنان شهرداری ساری حقوق مهرماه خود را دریافت نکرده‌اند، افزود: تماس‌‌های متعددی از سوی این دسته از پرسنل داشته ام که گلایه‌هایی را در این زمینه مطرح کردند. امروز هفدهم آبان است و شهرداری باید خود را برای پرداخت حقوق ماه جاری آماده کند و لذا خواهشم این است که مسؤولان در شهرداری نسبت به این موضوع اهتمام ورزند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خدمات ۴۰ ساله مرحوم آیت الله نورالله طبرسی نماینده فقید ولی فقیه در استان مازندران گفت: شایسته است شهرداری یکی از خیابان‌ها و معابر اصلی شهر را به نام این عزیز سفر کرده نامگذاری کند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری همچنین از تعطیلی سرویس‌های بهداشتی سطح شهر انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر که با افزایش شیوع ویروس منحوس کرونا مواجه هستیم باز بودن سرویس‌های بهداشتی عمومی در اولویت قرار دارد و این موضوع هم باید مورد توجه شهرداری باشد.

در ادامه شورا وارد دستور کار جلسه شد و به بررسی آخرین نامه‌ها و مصوبات کمیسیون‌های داخلی پرداخت.

 /۸۶۰۴۱/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.