پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عده ای درپی تبدیل پل تاریخی چشمه کیله به پیاده رو هستند

0

تقی پزشکی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حرف‌ها و حدیث‌هایی که پیرامون سنگفرش پل چشمه کیله وجود دارد، گفت: پل چشمه کیله یک پل تاریخی و فرهنگی بوده و کسانی که امروز پیگیر آسفالت آن هستند همان‌هایی هستند که در گذشته پیگیر آن بودند که این پل از دسترس خودروها خارج شده و به پیاده راه تبدیل شود.

وی ادامه داد: سنگ‌فرش پل چشمه کیله با نظارت اداره میراث فرهنگی و مبلغی اعتبار که از سوی آنان اختصاص داده شده بود، اجرایی شد و پیش از اجرای آن نیز شورای تأمین هم با حضور اعضای شورا، شهردار نسبت به سنگفرش شدن پل چشمه کیله موافقت خود را اعلام کرده بود.

پزشکی با گلایه از برخی نظرات غیرکارشناسی خاطرنشان کرد: به طور مثال با روی کار آمدن رئیس پلیس جدید نیروی انتظامی تنکابن وی نظر داد که پل باید آسفالت شود در حالی که نظر دادن در این باره در حوزه وظایف وی نیست بلکه در این باره کمیسیون ترافیک تصمیم می‌گیرد.

وی با بیان اینکه منکر اشتباهات پیش آمده نیستیم، افزود: اما اینکه یک نفر که در حوزه ساخت و ساز هیچ سررشته ای ندارد بیاید بگوید چون دوتا قلوه سنگ از روی پل جدا شده پس این سنگفرش اصولی نیست، حرف بی ربطی است زیرا آسفالت باند فرودگاه هم پس از مدتی مستهلک می‌شود و باید ترمیم شود.

چرا میراث فرهنگی همان موقع عملیات اجرایی پل را متوقف نکرد

این مسئول با اشاره به سخنان نقل شده از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران که در آن قید شده بود “سنگفرش پل چشمه کیله” تخلف است، تصریح کرد: اگر فرمایش مدیر کل میراث فرهنگی استان این است که پل چشمه کیله به صورت غیر اصولی سنگفرش شد پس انگار ایشان از اداره خود خبر ندارند واگر این گونه بود چرا اعتبار اختصاص دادند و چرا با مدیر شهرستان شأن برخورد نکردند، چرا در این مدت حرفی نزدند، چرا همان موقع عملیات اجرایی پل را متوقف نکردند.

وی ادامه داد: شورا برای سنگ فرش کردن پل چشمه کیله به شهردار مصوبه داد و مصوبه پس از تأیید در کمیته انطباق فرمانداری که یک عضو آن هم معاون عمرانی فرماندار است، تأیید شد و بر اساس قانون هر مصوبه‌ای که در کمیته انطباق فرمانداری به تأیید برسد قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تنکابن درباره حرف و حدیث‌هایی که در زمینه احداث برید در رودخانه چشمه کیله به وجود آمده، هم اظهار داشت: بر اساس مجوز و تفاهم‌نامه شهرداری و امور آب منطقه‌ای طرح گردشگری رودخانه چشمه کیله با هدف ایجاد درآمد پایدار و تقویت صنعت گردشگری و بر اساس نظر مشاوران و کارشناسان طرح تهیه و اجرایی شد.

و ی افزود: از این طرح در حال احداث، مدیرکل امور آب منطقه‌ای استان مازندران و هم رئیس شهرستان و هم جمعی از مدیران بازدید کرده و در جریان آن قرار داشتند، حال اگر کسی ادعای این را دارد که بریدها استاندارد نیست، خودشان مقصر هستند و در صورت ایجاد خسارت بایستی خودشان ان را جبران کنند.

پزشکی بیان کرد: این موضوعات پس از رفتن شهردار سابق عنوان شد و آن را حاصل تحریک دست‌های پشت پرده دانست و گفت: توقف عملیات احداث برید در رودخانه چشمه کیله و دیگر پروژه‌ها فقط به دلیل نداشتن پول است.

توقف ساخت پروژه ساحلی

وی درباره توقف ساخت پروژه ساحلی تنکابن هم گفت: این پروژه که با موافقت معاون عمرانی استاندار مازندران، فرماندار ویژه و نماینده وقت شروع به کار کرد چرا باید تعطیل شود در حالی که در شهرستان‌های همجوار نظیر آن اجرا شده است.

وی درباره بدهی ۳۱ میلیاردی شهرداری تنکابن هم بیان داشت: در دوره شهردار سابق کارهای ریز و درشت بسیاری انجام شد. شهردار سابق کارخانه آسفالت و سنگ‌شکن خرید و بخشی از پول آنها را پرداخت کرد و بخش دیگر هم باید وام اخذ می‌شد که اکنون کسی نیست که آن را پیگیری کند.

کد خبر 5066402
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.