پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توزیع 5 هزار تب‌لت دانش‌آموزی در مازندران

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، علیرضا سعدی‌پور صبح پنج‌شنبه در جلسه شورای اموزش پرورش چالوس به میزبانی فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان مازندران با ۵۰۸ هزار دانش‌آموز ۴ هزار مدرسه و حدود ۴۰ هزار معلم  فعال دارد که در زمینه‌های  آموزشی و تربیتی بسیار فعال هستند، اضافه کرد: در نخستین بررسی‌ها حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز فاقد ابزار آموزشی بودند که بیشتر آنها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته حاشیه شهرها سکونت داشتند و با برنامه‌ریزی‌های لازم در مرحله نخست اقدام به تهیه ابزار آموزشی از سازمان مدیریت و استانداری به مبلغ ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمومی و ۲ میلیارد هم با مشارکت آموزش و پرورش به این کار تعلق گرفت.

وی ادامه داد: برای خرید و تهیه وسایل کمک آموزشی، به ۱۲ هزار نفر وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود که تاکنون مبلغ ۱۲ میلیارد تومان بین شهرستان‌های سراسر استان مازندران  توزیع شده و همچنین ۵ هزار تبلت دانش‌آموزی با همت فرمانداران شهرستان‌ها تهیه و توزیع شدند.

*کسب رتبه‌های برتر در المپیاد علمی با زیست بوم جدید

این مسؤول یادآور شد: در المپیاد علمی کشوری ۲۶ شرکت‌کننده از مازندران اعزام شدند که در رشته زیست‌شناسی سه مدال طلا، نقره و برنز از شهرستان تنکابن و همچنین کارآفرینی و تفکر دو مدال نقره کسب شده است و دو مدال طلا ریاضیات و ادبیات که با شرایط زیست بوم کنونی کسب چنین مدال‌هایی بسیار سخت است.

*مازندران رتبه یک باسوادی در کشور را دارا است  

سعدی‌پور با اعلام اینکه میزان باسوادی در سطح استان  مازندران ۹۸.۸ درصد است، افزود: مازندران  بالاترین میزان با سوادان را در سطح کشور دارا است که خوشبختانه شهرستان‌های منطقه غرب مازندران در رنج بین ۲تا ۶ شهرستان باسواد هستند  و این امر موجب عزت و افتخار مازندران به شمار می‌آید و همچنین ۸ پژوهشگر مازندرانی سرزمین  آموزشی و پرورشی رتبه نخست کشوری راکسب کردند.

وی بیان کرد: مازندرانی‌ها ۱۰ هزار اثر در حوزه‌های فرهنگی و هنری به مناسبت روز مازندران آیین‌های بومی و محلی در این سامانه داشتند.

مهدی سام دلیری به بهسازی مدارس در شهرستان چالوس اشاره کرد و گفت:  با کمک خیران  در زمینه بهسازی و نوسازی در مرزن آباد و چالوس تاکنون اقدامات صورت گرفته و همچین تضمینی اتخاذ شده  ساختمان قدیمی آموزش و پرورش به درمانگاه فرهنگیان تبدیل خواهد شد.

وی افزود: شهرستان چالوس دارای  ۱۹ هزار دانش آموزگار و پسر  است که با توجه به شرایط کرونایی و کلاس‌های غیر حضوری، تعداد ۳۰۰ دستگاه تبلت  تهیه شده است.

سام دلیری در پایان گفت: همچنین تاکنون  تعداد۱۰۰ دانش آموز برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شدند و از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شدند.

 /۳۱۴۱/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.