پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تنکابن در جذب اعتبار اشتغالزایی روستایی مازندران دوم شد

0

ام البنین کاسگری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات به 115 طرح روستایی برای 431 نفر شغل ایجاد شده است.

وی میزان اعتبار  تکلیفی در نظر گرفته شده برای این شهرستان را حدود 250 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که با تلاش و برنامه ریزی مبلغ 270 میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه تنکابن همچنین اعتبار تکلیفی در حوزه شهری را حدود 390 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که در این بخش ۲۰ طرح به بانک های عامل معرفی شد که در نهایت ۹ طرح موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ 31 میلیارد ریال شدند.

وی علت عدم توفیق در جذب تسهیلات در حوزه شهری را بالا بودن نرخ سود آن دانست و افزود: سود بالای ۱۸ درصد در این بخش باعث شد تا بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از دریافت تسهیلات خودداری نمایند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه تنکابن یادآور شد: با توجه به نوسانات قیمت در سال ۹۷ تعدادی از طرح های بهره مند از تسهیلات روستایی سامانه کارا نتوانستند به بهره برداری برسند که در این راستا مجدداً از منبع صندوق توسعه ملی ۳۰ درصد اعتبار تخصیصی به دریافت کنندگان تسهیلات تعلق گرفت.

بر اساس آمار های موجود شهرستان عباس آباد با کسب ۲۷۸ درصد جذب اعتباراشتغال، رتبه نخست را کسب کرده است.

اعتبار تکلیفی در نظر گرفته شده برای شهرستان عباس آباد ۱۰ میلیارد تومان بود که در نهایت مبلغ ۲۸ میلیارد تومان جذب شد.

شهرستان بابلسر نیز با اعتبار تکلیفی ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توانست ۱۷ میلیارد و یکصد میلیون تومان اعتبار جذب کند که با ۹۶.۹۴ درصد جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

همچنین اعتبار تکلیفی برای استان مازندران مبلغ ۵۰۴ میلیارد تومان بود که ۲۷۱ میلیارد تومان معادل ۵۳.۷۴ درصد جذب شد.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

/7513/ 1602/ 1654

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.