پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تملک ۷ پلاک از املاک برای اجرای رینگ شهری در شیرود

0

محمد نیکنام در گفتگو با خبرنگار مهر خواستار تخصیص اعتبار برای ساخت رینگ شهری شیرود شد و گفت: رینگ شهری شیرود با دارا بودن ۱۰ کیلومتر طول نیازمند تملک ۲۲۰ پلاک بوده که در سه ماه گذشته با اعمال سیاست‌های تشویقی توانستیم حدود هفت پلاک را تملک کنیم.

نیکنام افزود: اعتباری که به‌طور متمرکز از استان از طریق منابع ملی برای این پروژه در نظر گرفته‌شده بود، کنسل شده و اگر این اعتبار در نظر گرفته نشود، با توجه به بضاعت مالی اندک شهرداری شیرود، ما دچار مشکل می‌شویم.

شهردار شیرود بابیان اینکه محور ساحلی شیرود تنها کریدور غربی و شرقی است، خاطرنشان کرد: اگر خدای‌ناکرده یکی از پل‌های این محور که دست‌کم ۸۰ سال قدمت دارند، دچار حادثه شوند، آن‌وقت اهمیت رینگ شهری درک می‌شود.

این مدیر شهری نداشتن طرح جامع و تفصیلی شیرود را از دیگر مشکلات این شهر تازه تأسیس دانست و اظهار داشت: عدم استقبال سرمایه‌گذار جهت سرمایه‌گذاری و مشخص نبودن وضعیت تغییر کاربری و تفکیک ازجمله مشکلات نبود طرح جامع در این شهر است، همچنین شیرود حدود ۹۷۰ هکتار مساحت دارد که در مطالعات طرح جامع مساحت این شهر ۳۲۰ هکتار کم شده که این مهم برای شهروندان ایجاد مشکل می‌کند.

وی ادامه داد: در شیرود نیازمند بسته جامع سرمایه‌گذاری هستیم و در حال حاضر یک بسته جامع وجود ندارد و اگر اقدامی هم انجام شود کارشناسی شده نیست.

شهردار شیرود بابیان اینکه شهرداری شیرود ازلحاظ تجهیزات و ماشین‌آلات بسیار ضعیف است، گفت: شیرود تنها یک ماشین آتش‌نشانی دارد و این در حالی است که در این شهر ساختمان‌های ۱۵ طبقه هم ساخته‌شده است.

وی خواستار واگذاری مجوز برداشت مصالح از رودخانه‌ها برای ساخت پروژه‌های شهری شد و افزود: ما در شیرود در حال اجرای حدود ۱۰ پروژه به‌طور هم‌زمان بوده که برای شش پروژه نیازمند مصالح هستیم.

کد خبر 4914862
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.