پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشریح آخرین وضعیت استقرار خیرین «نورآوران سلامت» توسط بخشدار چهاردانگه

فعالیت نور آوران سلامت از 17 مرداد در چهاردانگه شروع می شود.

0

 

اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز ،آخرین وضعیت استقرار خیرین «نور آوران سلامت» در بخش   چهاردانگه را تشریح نمود.

 

اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه گفت، فعالیت خیرین « نور آوران سلامت»  از روز شنبه 17 مرداد 1394 در زمینه چشم پزشکی و دندانپزشکی  در منطقه شروع می شود.

 

ایشان  اظهار داشت، درمانگاه قدیمی کیاسر جهت استفاده به عنوان انبار و اتاق انتظار رنگ آمیری، محوطه درمان بستر کیاسر آماده سازی و کانتینر ها به محل کار حمل شده است. آب، برق تلفن و امکانات لازم در محل اجرای طرح فراهم شده است.

 

امینی افزود فعالیت چشم پزشکی و دندانپزشکی از شنبه 17 مرداد شروع می شود . در بخش دندانپزشکی فقط به افراد زیر 15 سال خدمات ارایه می شود. در زمینه چشم پزشکی فعلا معاینات لازم انجام می شود افرادی که نیاز به دارو و عینک دارند به آنها این اقلام داده می شود و افراد نیازمند عمل جرای چشم شناسایی می شوند و عمل جراحی  چشم از ماه آینده به صورت برنامه ریزی شده  با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت شروع می شود.  اولین عمل جراحی چشم  توسط دکتر هاشمی وزیر بهداشت که از افراد توانمند در این عرصه هستند  انجام می گیرد.

 

در باره  چگونگی مراجعه مردم از ایشان سوال شود که وی گفت: از طریق خانه های بهداشت و مراکز درمانی افراد شناسایی  و لیست تمام افراد نیازمند برای معاینات پزشکی فراهم شده است.

 

آقای امینی در باره اسکان نیروهای شرکت کننده در این طرح ابراز داشت ،دو فضای مهمانسرا  مجزا،یکی برای آقایان و یکی برای خانمها تدارک دیده شده است. همچنین سرویس نقلیه برای ایاب و ذهاب پزشکان   از فرودگاه فراهم شده است. تمام این فعالیت ها با هماهنگی  دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

 

بخشدار چهاردانگه در باره درخواست های ایشان از وزیر بهداشت در موقع حضور در چهاردانگه گفت، ما تقاضا داریم درمان بستر کیاسر به مرکز درمانی ارتقاء پیدا کند و با حضور پزشک متخصص و فراهم شدن امکانات اولیه، جراحی های کوچک و ضروری در این مرکز انجام گیرد و همچنین چهار مرکز بهداشتی   منطقه به امکانات پزشکی و آمبولانس تجهیز شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.