پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخلف سازمان لیگ فوتبال و احتمال صعود جوان نوین/ فوتبال مازندران در انتظار رای کمیته انضباطی!

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران _ سرویس ورزشی| رقابت‌های مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال کشور که با حضور چهار نماینده از استان مازندران حدود دو ماهی است که به پایان رسیده، اما حالا وارد چالش جدیدی برای نماینده فوتبال مازندران شده است.

تیم فوتبال جوان نوین ساری که تا روز آخر صدرنشین رقابت ها بود و یک گام تا صعود به رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور فاصله داشت، در روز آخر با توقف خانگی برابر کیان تهران، از صعود بازماند تا ساروی ها ناکامی جدیدی را تجربه کنند.

** تخلفی که امیدها را زنده کرد

اما حالا بعد از حدود دوماه موضوع تخلف تیم تهرانی امیدها را در دل ساروی ها و نماینده مازندران زنده کرد تا شاید جوان نوین حالا طعم صعود را با تاخیر دو ماهه بچشد. با شکایت یک باشگاه رده پایه ساروی از تیم متخلف ( کیان تهران )، جوان نوین ساری نیز مجدد شانس صعود پیدا کرد.

ماجرا از این قرار است که گویا تیم کیان تهران که در روز آخر برابر جوان نوین ساری با توقف این تیم مانع صعود ساروی‌ها شده بود از بازیکنی غیرقانونی استفاده کرده بود که از قرار معلوم این بازیکن متخلف، بازیکن سابق تیم ساروی نشاط بوده و بدون دریافت رضایت نامه و حتی بدون دریافت خروجی از استان با کیان تهران قرارداد غیرقانونی بسته بود و همین موضوع بهانه ای شد تا حالا ساروی‌ها در یک قدمی صعود به لیگ دسته دوم فوتبال کشور قرار گیرند.

**شکایت پشت شکایت برای گرفتن حق

اما حالا با اطمینان پیدا کردن از این موضوع؛ شکایت ساروی‌ها در سازمان لیگ مطرح و در حال بررسی می باشد و حالا مسئولین ساروی، نمایندگان مجلس، اداره ورزش و هیات فوتبال برای دفاع از حق نماینده شایسته مازندران باید ورود کنند تا حق فوتبالی‌های مازندران ضایع نشود.

 

* نامه ای که دیر پاسخ داده شد!

در حالی که باشگاه نشاط ساری از طریق هیات شهرستان، بلافاصله بعد از با خبر شدن از این موضوع، نامه ای را در تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۹۹ به هیات فوتبال استان ارسال کرده بود و موضوع را به هیات فوتبال استان اطلاع داده بود تا پیگیر این تخلف شوند، متاسفانه هیات فوتبال این نامه را نادیده گرفت و هیچگونه واکنشی نسبت به این موضوع مهم نشان نداد تا اینکه باشگاه جوان نوین ساری نیز به این موضوع واکنش نشان داد و خواستار پیگیری جدی شد. اما بعد از گذشت یک ماه از صدور نامه درخواست باشگاه نشاط، سرانجام هیات فوتبال، روز گذشته نامه ای را به فدراسیون و سازمان لیگ ارسال کرد تا کمیته انضباطی این موضوع و این تخلف را به صورت جدی پیگیری کنند.

* مسئولان جدی تر پیگیر باشند

اما در این شرایط حساس انتظار می رود مسئولین ساروی و مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران و شهر ساری و هیات فوتبال استان مازندران به صورت جدی تر پیگیر این موضوع باشند تا حق به حقدار برسد و تیم فوتبال جوان نوین ساری که در این فصل تا لحظات آخر جزو تیم صدرنشین لیگ بود، به حق واقعی اش که صعود به لیگ دسته دوم فوتبال کشور است برسد.

بازیکنان و عوامل این باشگاه نیز با پیام هایی در صفحات شخصی خودشان از مجید حسین زادگان استاندار مازندران، رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و تمامی مسئولین ورزشی خواستند در این موضوع حیثیتی ورود کنند و حق ورزش مازندران را بگیرند تا سهیمه ساری در لیگ دسته دوم فوتبال کشور احیا شود.

مجتبی کولاییان مدیراجرایی و قائم مقام باشگاه جوان نوین ساری در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت : این داستان سال های گذشته برای شموشک نوشهر، نوژن و شهدای ساری اتفاق افتاده بود و تیم های مازندرانی را به همین دلیل بعد حدود چندین ماه از لیگ کنار گذاشتند و آن تیم ها را حذف کرده بودند .

کولاییان ضمن تقدیر و تشکر از مالکشاه مالک جوان نوین ساری که در این فصل به صورت خصوصی هزینه های زیادی را متقبل شد، افزود : ما در این فصل زحمات زیادی کشیدیم و هزینه های زیادی نیز انجام داده ایم و تا روز آخر صدرنشین گروه بودیم و این حق قانونی ماست و انتظار داریم همه ما را کمک کنند تا بتوانیم به حق خودمان برسیم.

وی ادامه داد :بازیکنی که تخلف کرده و برایش کارت صادر شده و حتی در برابر تیم ما هم بازی کرده در حالی که هیچگونه مجوزی مبنی بر رضایت نامه از تیم سابق و حتی خروجی از هیات فوتبال استان مازندران نگرفته چطور می تواند در لیگ کشور قراردادش را به ثبت برساند!؟ این تخلف بزرگی بود که در سازمان لیگ رخ داده و ما انتظار داریم با این تخلف برخورد شود.

این مسئول در ادامه خواستار دفاع نمایندگان مازندران و مسئولین ورزش استان از تیم جوان نوین شد و بیان داشت: از مسئولین و شخص بهروان رئیس هیات فوتبال مازندران که همیشه به ما لطف داشتند خواهش داریم  که در این موضوع حیثیتی ورود کنند و حق ما را از فوتبال کشور بگیرند. این خواسته به حق مردم ساری است تا شور و هیجان به شهر ساری برگردد.

کولاییان در پایان گفت: در این شرایط حساس که همه ما منتظر رای نهایی کمیته انضباطی فدراسیون هستیم از همه انتظار کمک داریم. از شخص استاندار که تنها استاندار تمام ورزشی در کشور هستند و از اداره کل و هیات فوتبال عاجزانه تقاضا داریم به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند تا به امید خدا جوانان ساروی به حق واقعی خودشان برسند.

به گزارش فارس، در صورت اعلام رای به سود تیم فوتبال جوان نوین ساری، این تیم به همراه شهدای بابلسر دو نماینده مازندران در رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور خواهند بود. در ادامه اسناد و مدارکی که نشان می دهد بازیکن کیان تهران بدون دریافت رضایت نامه و خروجی استان از تیم نشاط ساری به تیم کیان تهران پیوسته و بدون مجوز قانونی برای وی کارت بازی در لیگ صادر شده که در این تخلف سازمان لیگ فوتبال ایران نیز نقش داشته که باید ببنیم چه پاسخی به این تخلف خواهند داد.

 

 /۸۶۰۵۹/ع/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.