پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تجلیل از خانواده اولین شهید روحانی دفاع مقدس كشور در همایش منطقه ای ائمه جمعه کشور 

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از استان مازندران، همایش منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور (استان های مازندران-گیلان-گلستان و سمنان) امروز(۲خرداد) با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری-رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه ساری،‌سید محمود حسینی پور-استاندار مازندران و دیگر ائمه جمعه منطقه یک کشور در مجتمع شهید بهشتی سازمان بهزیستی استان درحال برگزاری است.

در این همایش از مقام شامخ روحانیون و علمای استان از جمله علامه حسن حسن زاده آملی(ره)، شهید حجت الاسلام هاشمی نژاد، شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمدامین کریمیان، شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری، حجت الاسلام ولي الله سليماني فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس كشور و… تجلیل بعمل آمد.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد، فرزند حجت الاسلام ولي الله سليماني فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس كشور نیز در این همایش از سوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مورد تجلیل قرار  گرفتند.

به گزارش شبستان، حجت الاسلام ولي الله سليماني فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس كشور سه تير 1337 در یک خانوداه مذهبی و كشاورز  از مادري سادات در روستای ازنی بخش چهاردانگه ساری  متولد شد.

شهيد ولي الله سليماني فرد در سال 1357، ازدواج نمود كه حاصل اين ازدواج پر بركت دو فرزند يك دختر به نام زهره و يك پسر به نام روح الله است كه پس از شهادت ايشان، متولد شد و به سفارش اين شهيد و علاقه مندي زياد به امام خميني(رحمت الله عليه) نام فرزند پسرشان روح الله گرفته شد.

اين شهيد روحاني 22 مهرماه 1359 در اولين روزهاي شروع جنگ تحميلي بعد از گذشت 22 روز از شروع جنگ در سر پل ذهاب به شهادت رسيده اند و پيكر مطهرشان به خاكستر بدل شده و به صورت يادبود براي اين شهيد آرامگاه ساخته شده است.

شهيد سليماني فرد دوره ابتدایی را در مدرسه قريه روستاي ازني به پايان رساند و براي تحصيل در حوزه علمیه مصطفی خان به ساری عزيمت نمود و زير نظر حجت الاسلام مرحوم شفيعي مشغول به تحصیل شد و بعد از مدتی به سفارش حجت الاسلام مهدوي امام جمعه اسبق كياسر، راميان و جويبار برای ادامه تحصیل به قم مهاجرت كردند.

شهيد ولي الله در زماني كه براي تبليغ به شهر و روستايي عازم مي شد اولين كاري كه در آنجا انجام مي داد برپايي كلاس آموزش قرآن كريم بوده است.

اين شهيد روحاني با توجه به عدم دسترسي روستا ها و مناطق محروم به روحاني و مبلغ ديني و همچنين مخالفت هاي دوران ستم شاهي با تبليغ دين و گسترش فرهنگ عاشورا از اينرو شهيد سليماني فرد نسبت به بيان واقعه كربلا و نهضت امام حسين(عليه السلام) به شيوه روان و ساده و داستان وار در قالب نوار كاست با صوت خوش خويش نمودند و از روي صداي ضبط شده كه عموما در اختيار دانش آموزان قرار مي داد، تكثير و به مناطق مختلف مي فرستاد تا نهضت امام حسين(عليه السلام) و اهداف آن حضرت براي حفظ دين اسلام به سمع و نظر همگان برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.