پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تبلیغات کنکور مدرن‌ترین آسیب اجتماعی حوزه دانش‌آموزی است

0

حسین حسن‌نژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در ساری افزود : متاسفانه بهترین ساعات پخش رسانه ملی بویژه تلویزیون برای تعلیم و تربیت فرزندان به برنامه‌هایث تبلیغاتی برای کنکور اختصاص یافته است.

وی ادامه داد : هجمه تبلیغاتی و آسیب های اجتماعی صدا و سیما در حوزه کنکور بیش از هر آسیبی برای خانواده ها و دانش آموزان است که عوارض آن بسیار گسترده و طولانی مدت خواهد بود.

معاون استاندار مازندران همچنین نگاه کنونی مدیران به حوزه آسیب های اجتماعی را نادرست توصیف و تاکید کرد که با نگاه نادرست مدیریت آسیب های اجتماعی بویژه در بخش کودکان و دانش آموزان به نتیجه نخواهد رسید.

وی بر ضرورت بازنگری در نوع نگاه به آسیب های اجتماعی در دتسگاههای متولی آموزش تاکید کرد و گفت : نگاه کنونی که منطبق بر واقعیت نیست سبب ایجاد تناقض میان برنامه ها و نسخه پیچی برای رفع آسیب های اجتماعی در این حوزه می شود.

حسن نژاد مهم ترین مشکل در مجموعه کودکان و نوجوانان را تدوین ، تبیین و تجویز ” نادرست ” آسیب های اجتماعی دانست و توضیح داد : در حالی که امروز فرصت ها و ظرفیت های خوبی نسبت به گذشته برای اصلاح امور در اختیار داریم ، ولی متاسفانه نگرش نادرست متولیان این مجموعه ها سبب می شود تا این فرصت ها خود به عنوان  تهدید و آسیب اجتماعی قلمداد شوند.

وی گفت: امروزه دغدغه والدین در پیگیری آسیب های اجتماعی و تعلیم و تربیت به مراتب بیشتر از گذشته است و شبکه های اجتماعی و همچنین دیگر ابزارهای ارتباطی ظرفیت بزرگی برای مدیریت آسیب های اجتماعی خواهد بود.

این مسئول افزود: دغدغه امروز والدین برای تعلیم و تربیت فرزاندان خود بزرگ‌ترین سرمایه آموزش و پرورش و همه دستگاهها است که هنوز نتوانسته اند از آن بهره برداری کنند چون متاسفانه همواره مدیران به دلیل نگاه نادرست به آسیب های اجتماعی و حوزه کودک و نوجوان ، تمامی پیشرفت ها و ظرفیت ها را تهدید می دانند و به جای برنامه ریزی جهت استفاده از این ظرفیت ها، صورت مساله را پاک می کنند.

معاون استاندار مازندران تاکید کرد: تا زمانی که این نگاه نسبت به آسیب های اجتماعی و کودکان و دانش آموزان تغیییر نکنذ شاهد حرف های زیبا در جلسات و عمل اشتباه در واقعیت خواهیم بود.

آموزش و پرورش برای تامین اعتبار، برنامه‌های خود را ثابت کند

حسن نژاد همچنین در این نشست در واکنش به درخواست آموزش و پرورش برای همکاری مالی و اجرایی دستگاهها در حوزه آسیب های اجتماعی ، گفت : ابتدا آموزش و پرورش باید برنامه های خود را در عمل ثابت کند و سپس تقاضا ارائه دهد.

وی اجرای برنامه های حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی در سطح وسیع را اشتباه توصیف کرد و توضیح داد : آموزش و پرورش ابتدا باید تمامی برنامه هایش در این حوزه را در جامعه آماری محدود اجرا کند و پس از دریافت بازخورد مثبت ، با درخواست امکانات و بوددجه در سطح کلان اجرایی نماید.

معاون استاندار مازندران از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست تا برنامه خود در حوزه پیش گیری و مدیریت آسیب اجتماعی را پس از اثبات کارآیی در اختیار دستگاه ها قرار دهند تا آنها بتوانند به کمک این مجموعه آموزشی بروند.

در این نشست مسائلی پیرامون برخورد با آسیب های اجتماعی و و همچنین دیگر مشکلات آموزش و پرورش در حوزه مالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استان مازندران ۵۳۷ هزار دانش آموز دارد که در حدود چهار هزار و ۴۸۰ مدرسه تحصیل می کنند و ۱۷ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.