پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تا پایان پاییز بخش‌های دیگری از محور ساری- تاکام آماده بهره‌برداری می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و  نقل کشور، خیراله خادمی از مسیرهای مواصلاتی استان مازندران بازدید کرد و در خصوص محور ساری- تاکام گفت:‌ این پروژه به طول 21 کیلومتر در دو قطعه در حال اجرا است که قطعه اول 13 کیلومتر است و در حال حاضر 8.5 کیلومتر آن زیر عبور قرار دارد.

وی از تکمیل 3 کیلومتر دیگر از این محدوده تا پایان مهرماه سالجاری خبر داد و افزود:‌ علاوه بر این میزان برنامه ریزی شده است تا 2 کیلومتر دیگر نیز تا پایان آذر ماه تکمیل شود.

خادمی در خصوص قطعه دوم نیز تاکید کرد: این قطعه حدفاصل شهر هولار تا سه راهی تاکام به طول 8.5 کیلومتر است و 2.5 کیلومتر این بخش نیز تا پایان پاییز قابل بهره‌برداری خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه تاکید کرد: در حال حاضر  1.5 کیلومتر از این محور به دلیل شرایط ژئوتکنیکی خاکی و رانشی بودن لایه‌‌ها در مرحله تهیه نقشه و اقدامات اولیه قرار دارد.

وی بیان داشت: این پروژه بخشی از راه اصلی ساری- کیاسر- سمنان و دامغان- معلمان- جندق- چوپانان- اردکان است که تکمیل شدن آن نقش مهمی در حذف گلوگاه ترافیکی بین استان مازندران و سمنان دارد.

معاون وزیر راه  و شهرسازی در خصوص مزایای بهره‌برداری از این محور گفت:‌ با توجه به قرار گرفتن این محور در کریدور میانبر شمال- جنوب و ترافیک بالای آن علاوه بر ساماندهی ترافیک مذکور موجب افزایش ایمنی و جلوگیری از تصادفات خواهد شد.

معاون وزیر راه  و شهرسازی در این سفر همچنین از دیوار سازی و هدایت سیل در محدوده شهری پل سفید در بزرگراه پل‌سفید- قائم‌شهر بازدید کرد و اظهار داشت: بر اثر سیل اسفند ماه سال گذشته بخشی از جاده از بین رفته و شهرک فرهنگیان نیز در معرض خطر قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: با ساخت 120 متر دیوار بتنی در دو طرف رودخانه و بهسازی مسیر با پیشرفت فیزیکی 80 درصد بخش عمده‌ای از کار انجام شده است و ضمن حفظ ایمنی، شهرک مذکور نیز از آسیب در اثر سیل‌های احتمالی در آینده مصون خواهد بود.

گفتنی است معاون وزیر راه  وشهرسازی دراین سفر از عملیات اجرایی در بخش‌های باقیمانده محور سوادکوه نیز بازدید کرد که تقاطع غیر همسطح شهید مهدوی قائم‌شهر، میدان ورودی شهر شیرگاه و… بخشی از این پروژه‌ها بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.