پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاکید استاندار مازندران برای نظارت بر بازار مرکبات

0

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری مازندران ،احمد حسین زادگان در جلسه بررسی مشکلات باغداران استان گفت: جهت تنظیم قیمت محصولات باغی و عرضه آن به بازار باید واسطه های زائد حذف شوند. 

استاندار مازندران با اشاره به این نکته که  صدور مجوز صادرات محصولات باغی مازندران به شهرهای بزرگ کشور بررسی و انجام شود، افزود: شهرداری ها برای  فروش این محصولات به چند استان بزرگ کشور اقدام کنند.

وی از امضای تفاهم نامه جهت فروش محصولات باغی استان در کیش خبر داد و گفت: شرایط لازم جهت فروش این محصولات در سایر مناطق آزاد جنوب کشور فراهم شود.

حسین زادگان بیان داشت: امروز مردم و باغداران دچار مشکل هستد لذا مسئولان باید با همفکری و هماهنگی به مردم برای عبور از این مشکل یاری رسانند.

برداشت ارقام زودرس نارنگی در مازندران از ۱۵ شهریور ماه آغاز شد و اکنون نارنگی های دیر رس نیز به مرحله برداشت رسیده است. برداشت پرتقال که ۷۰ درصد سطح باغات مرکبات استان را تشکیل می دهد از نیمه دوم آبان ماه  شروع می شود.

طبق گزارش مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران  بارندگی‌های مناسب امسال سبب باردهی بیشتر درختان مرکبات شده و پیش‌بینی کارشناسان برداشت ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن محصول از باغ های مرکبات است که افزایش دستکم ۱۰ درصدی برداشت محصول را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

استاندار مازندران در بخش دیگری به آفت مگس میوه در باغات استان اشاره کرد و  افزود: جهاد کشاورزی با استفاده از ظرفیت دهیاریها و بسیج مقوله مبارزه با مگس مدیترانه را جدی تر گرفته و در اولویت نخست فعالیت هایش قرار گیرد. 

استاندار مازندران  با تاکید بر سرعت بخشیدن در شناسایی مناطق آلوده به آفت مگس اعلام کرد: رسانه ها به ویژه صدا و سیما با پخش برنامه های مختلف آموزشی راه های مقابله با مگس  را به باغداران اطلاع رسانی کنند. 

مجموع باغ های مرکبات استان مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار آن ارقام بارده هستند.

6990/1899

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.