پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاخیر در عملیاتی کردن پژوهش‌های دانشگاه دغدغه اصلی توسعه مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، احمد حسین زادگان روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در ساری برگزار  شد، افزود: در عملیاتی کردن پژوهش های دانشگاهی عوامل متعددی دخیل است که مهم ترین آن شرایط اقتصادی و ساختارهای اجرایی کشور است.

وی همچنین مقصر دانستن صرف دستگاه های اجرایی برای اجرایی نشدن پژوهش های علمی را نادرست دانست و توضیح داد: علاوه بر نزدیکی دستگاه های اجرایی ، دانشگاه ها نیز باید در وظیفه خود بازنگری کرده و نیاز محور فعالیت کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه باید دانشگاه ها خود را به دستگاه ها نزدیک و نقش مشاور آنها را بازی کنند ، تاکید کرد: دستگاههای اجرایی هم باید این حضور را تسهیل کرده و نگاه دولت نیز بر همین اساس است.

حسین زادگان تقاضا محوری و نیاز محوری عملکرد دانشگاه های مازندران را خواستار شد و گفت : باید در بخش های مختلف استان اعم از گردشگری ، کشاورزی و صنعت دانشگاه ها وارد شوند و دستگاه ها باید ورورد دانشگاه ها را تسهیل نمایند .

وی ادامه د اد : باید دانشگاه های مازندران در حوزه گردشگری ، کشاورزی و صنعت که نیاز ضروری استان مازندران است ورود کنند و نباید پشت درهای بسته قرار بگیرند. 

استاندار مازندران پژوهش های بین المللی را مطلوب دانست و گفت: اما مهم ترین عملکرد دانشگاه رفع مشکلات و نیازهای محیط اطراف است و بدون این دانشگاه به کل از جامعه ترد خواهد شد. 

حسین زادگان افزود: انتظار ما از وزارت علوم حضور و سرکشی مستمر در استان و از دانشگاه های مازندران است و شناخت ظرفیت های استان توسط دانشگاه های استان و وزارت علوم ، پژوهش های علمی درمورد راهکارهای استفاده از ظرفیت های تجارت خارجی استان و ارتباط بین المللی مازندران با کشورهای همسایه را سرعت می بخشد.

/۱۶۵۴/۷۳۳۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.