پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیشترین پایگاه اجتماعی من اقشار آسیب‌پذیر جامعه‌اند!

من خود یک کارگرم و کسی نمی‌تواند بگوید علی بابایی کارگر نیست! / به نفع کسی هرگز کنار نمی‌روم یا خودم هستم یا هیچ/ قطعا عملکرد نماینده های فعلی را خوب و مثبت نمیدانم که خودم وارد عمل شدم. بالاخره بیکار نیستم که با وجود عملکرد خوب دیگر نمایندگان، نامزد شوم.

2

 

1436174645_5چهاردانگه نیوز به نقل از مازند مجلس،علی بابایی کارنامی مدیدر کل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از نامزدهای حوزه ساری و میاندورود است که مدعی است با برنامه خاصی پای در عرصه انتخابات نهاده است. وی با حضور در دفتر پایگاه خبری مجلس مازندران (مازندمجلس) به بیان انگیزه و دیدگاه‌های خود پرداخت و پاسخگوی سوالات مطروحه بوده است. بخش اول این مصاحبه هفته قبل انتشار یافت و در این فرصت، بخش دوم مصاحبه ما با «علی بابایی کارنامی» ار نظرتان می‌گذرد:

 

 

 با توجه به اینکه مجلس یک نهاد سیاسی‌ست، بفرمایید آیا حضرتعالی سابقه کار سیاسی دارید؟

 بابایی: بنده در مقطعی معاون فرماندار بودم ولی مجلس صرفا یک نهاد سیاسی نیست مجلس یک کاراکتر یا پارامتر کلی‌ست یعنی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی که سیاسی نمود بیشتری دارد. یعنی نمی‌توان گفت نماینده مجلس لزوما باید سیاسی باشد. بله من اعتقاد دارم که نماینده باید سیاسی باشد و شم سیاسی داشته باشد. یعنی فهم درستی از چند سال آینده کشور داشته باشد بتواند اوضاع داخلی وخارجی کشور را پیش‌بینی کند. مقتضیات کشور، دیدگاه‌ها و خواسته‌های مردم، چشم اندازهای کشور را بداند. من احساس می‌کنم براساس تجاربی که دارم هرکسی بتواند با دلیل بگوید که علی بابایی چنین شخصیتی را ندارد، قطعا وارد عرصه انتخابات نمی‌شوم. من انسانی هستم کاملا معتدل، افراط و تفریط را نمی‌پسندم و حتی در طول ادوار مدیریتی خودم چه در حاکمیت اصلاحات چه اصولگرایان، سعی کردم نگاه متعادلی داشته باشم و تحت تاثیر افراطی‌گری قرار نگیرم. متخصصان را بخاطر نگاه حزبی نرانم. چون آنها 30 سال در این دستگاه نظام کار کردند و تبدیل به سرمایه شدند و نیاز بود از آنها استفاده شود. دوست دارم فضای کشور با آرامش توام باشد و مردم حکومت کنند.

 

بفرمایید مهمترین پایگاه اجتماعی و آراء انتخاباتی خود را کجا و از چه نهادهایی می‌دانید؟

 بابایی: بیشترین پایگاه اجتماعی من، فقرا، کارگران و اقشار آسیب‌پذیر جامعه‌اند چه در چهاردانگه چه دودانگه، چه ساری، میاندورود و جاده دریا، من خود یک کارگرم و کسی نمی‌تواند بگوید علی بابایی کارگر نیست! من امسال لیدر و نماینده تفکرات این مجموعه‌ام. البته از ظرفیت انسان‌های کارآفرین، سرمایه‌گذار- نه سرمایه دار- و بسیاری از کاراکترهای فرصتی این شهرستان با قابلیت‌هایی که در اجرا دارم، نیز استفاده می‌کنم. الان تشکلات کارفرمایان از رفتن من ناراحتند، همچنین تشکلات کارگران. و این نشان می‌دهد که من این قابلیت را دارم که بیایم یک هم افزایی بین مردم عادی جامعه بر اساس منشور قانون و اخلاق تنظیم کنم و از ظرفیت‌های متمولین منطقی که اسلام تعیین کرده به نفع جامعه و بخش‌های مختلف اقتصاد استفاده کنم. البته به شرطی که اجازه بدهند ما این ساختار و فرمول را در یک بازه 6، 7 ساله در ساری و میاندورود اداره و پیاده کنم.

 

آقای بابایی، فکر می‌کنید سبد رای شما با چه گروه‌هایی مشترک باشد؟

 بابایی: من از همه سبدها رای دارم، اصلا چه کسی با من مشترک نیست! یک‌سری رای اولی خودم دارم و رای دومی دیگر نامزدها هستم. از همه جریان‌ها اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و اعتدالی‌ها رای دارم چون متعلق به مردمم و احساس می‌کنم هرکس در چارچوب این مملکت سر صندوق بیاید و حتی یک یا دو بار با من معاشرت نموده باشد بر اثر وجدان خود، یک رای به علی بابایی خواهد داد (با هیجان).

 

مهمترین رقیبان خود را چه کسانی می‌دانید؟

 بابایی: مهمترین رقیبانم…. (کمی فکر) …. فعلا قابل پیش‌بینی نیست.

 

 احتمال اجماع یا ائتلاف شما با نامزدهای دیگر وجود دارد؟

 بابایی: به نفع کسی هرگز کنار نمی‌روم یا خودم هستم یا هیچ. اما طبیعی‌ست که در ادامه کار، احتمال ائتلاف وجود دارد تعاملاتی با برخی اشخاص داریم البته با رعایت منشوری که مدنظر ماست. رقابت بین 16 نفر یا بیشتر است اشتباه نشود. من به نسبت تعداد نامزدها یک نفر را برای ائتلاف انتخاب می‌کنم که به گفتمانم نزدیک‌تر باشد. هدف ما از آمدن در انتخابات، مدیریت صحیح حوزه است احتمال اینکه ائتلاف‌های منطقه‌ای و گفتگوهایی از این دست داشته باشیم هست. باید رفت جلوتر تا دید چه اتفاقاتی روی می‌دهد.

 

عملکرد نماینده‌های فعلی مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 بابایی: قطعا خوب و مثبت نبوده که خودم وارد عمل شدم بالاخره بیکار نیستم که با وجود عملکرد خوب دیگر نمایندگان، نامزد شوم. بنده عملکرد نمایندگان فعلی را مثبت ارزیابی نمی‌کنم. من به شدت منتقد نمایندگان فعلی مجلس هستم به خاطر اینکه:

یک: دخالت بیش از حد در اجرا و انتصابات می‌کنند و بر اساس منشور نظارت مجلس، در کجای قانون گفته شد که نماینده در انتصابات حوزه دخالت کند. چرا دخالت می‌کنند؟ نظارت این نیست که نمایندگان افراد مورد وثوق خود را در جایی بگمارند کما اینکه فساد هم کرد نسبت به این قضیه بی‌تفاوت باشند. نظارت این است که مسیر، دستگاه، سیستم را به سمت و نفع مردم جلو ببرند. احساس می‌کنم نمایندگان در این بخش افراط کرده‌اند حتی می‌آیند در حد جابجایی یک کارشناس دخالت می‌کنند در حالی که در قانون اساسی گرفتن اختیار از مدیرکل، استاندار و… از طرف نماینده و حاکمیت آنها داده نشده داده است. یکی از انتقادات جدی من به نمایندگان فعلی، این است. حتی اگر بخواهید مصداقی هم می‌توانم در این زمینه بحث کنم.

دو: در ساختار حاکمیتی پایین‌تر و بالاتر شهر دخالت می‌کنند و اینها خوب نیست! نماینده مجلس رای می‌آورد که در مجلس نمایندگی کند و وقتی عضو حزبی نیست و ساختار حزبی ندارد، نمی‌تواند بر مردم قیومیت کند و این خطاست.

سه: نمایندگان، شناخت کافی از شرح وظایف دستگاه‌ها ندارند. من موافق این نیستم که نماینده مجلس احساس کند باید همه‌چیز را بداند. اما بالاخره باید بتواند یک تیم مشاوره‌ای مثلا صد نفره از قشرهای مختلف که مسلط به اطلاعات و آمار و ارقام 5 سال قبل و آینده، پیش‌بینی‌های اقتصادی به سمت توسعه داشته باشند. نمایندگان فعلی یا تیم ندارند یا اگر داشته باشند، اتاق فکرهای‌ آنها سنتی است. پس کجا می‌توانند ادعا بکنند که از وضعیت کشور و مسائل جامعه به خوبی اگاهی دارند. تا آنجا که بنده اطلاع دارم نمایندگان فعلی در 70 درصد مسائل موجود، اطلاعات ندارند و در این 10 سال دریافتم که بعضا اظهارنظرهایشان واقع بینانه نیست و نگاهشان معمولا تک بعدی است و آن هم در گوشه و کنار مسائلی را مطرح می‌کنند. درصورتی که یک نماینده شخصیتی‌است که طبق قانون اساسی حتی شانیت و مصونیت پیدا می‌کند که در تمامی حوزه‌های خصوصی و عمومی جامعه می‌تواند دخالت کند و این حق را حتی برای رئیس قوه قضاییه و رئیس‌جمهور و رئیس مجلس قائل نشدند اما نماینده به صرف نماینده بودنش چنین حقی را دارد و من اعتقاد دارم نمایندگان در چنین زمینه‌هایی ضعیف عمل کرده‌اند و ارتباط آنها با بدنه جامعه قطع بوده است و احساس می‌کنم اگر نماینده شوم همه خلاها را از این حوزه برطرف می‌کنم و یک ارتباط درست و منطقی بین مردم و حوزه قانونگذاری شهر برقرار می‌کنم.

 

 ظاهرا در ستاد روحانی هم حضور داشتید و همکاری کردید؟

 بابایی: بله، من با گفتمان آقای روحانی همراه بودم و همکاری کردم. ولی عضو ستاد نبودم به دلیل جایگاه و شان مدیریتی خودم و اینکه خلاف قانون بود. ولی دوست داشتم که گفتمان اعتدال رای بیاورد نه اعتدالی که تندروها می‌خواهند، بلکه اعتدالی که شخص آقای روحانی معرفی کرد.

 

 آیا تفکرات روحانی در مازندران اجرا شد؟

 بابایی: به صورت مطلق نمی‌توانیم بگوییم اجرا شد ولی به صورت نسبی، بله. و این بخاطر مشخص نبودن دقیق مفهوم اعتدال است. آقای روحانی اگر نقدی در این مجموعه داشته باشد این است که بعد از انتخابات منشور اعتدال صراحتا بیرون نیامده و این یکی از آسیب‌هایی است که به همه رئیس‌جمهورها وارد است که شعار می‌دهند ولی منشور شعار را بعد از انتخابات برای اجرا نهادینه نمی‌کنند یعنی اگر استاندار بداند منظور آقای روحانی از اعتدال، تاکیدات و خط قرمرهای اعتدال چیست، گاها برخی مشکلات پیش نمی‌آید. البته این به احزاب و ساختار حزبی نیز مربوط است که در کشور چنین ساختارهای خوب و قوی وجود ندارد که مطالبات مردم را در ساختار منظم و با برنامه تعریف و پیگیری کند.

 

تنظیم: مجید ساجدی فر

2 نظرات
  1. امیر می گوید

    اقای بابایی چند سال بخشدار منطقه ومدیر کل کار استان بودید انصافا بیلان کاری خود را بیان کنید تا ما که هیچ شناختی از شما نداریم به شما رای بدیم

  2. اسماعیل می گوید

    آقای بابایی یه روز اومدید روستای ما به چند تا از جوونای روستا قول کار دادید…….
    شما واقعا برای کار جوونای چهاردانگه چه قدمی برداشته اید.همین شرکت سیمان کیاسر خیلی از جوونای چهاردانگه برا کار اسم نوشتن نتوستن برن سرکار وبیشتر نیرو ها از قائمشهر و جاهای دیگه پذیرفته شده اند.در صورتی که از شما کار برمیومد و هیچ کاری نکرده اید. از عملکرد… شما ها هستش که ما جوونای چهاردانگه بشترمون آواره شهر های غریب هستیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.