پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهسازی محور ساری ـ تاکام تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد

فرماندار ساری گفت: بهسازی محور ساری ـ تاکام تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، جواد واحدی امروز ( شنبه 17 آبان 1393 ) در گفت‌وگو با فارس درباره مشکلات ترافیکی که در جاده ساری به تاکام در روزهای پایانی هفته ایجاد می‌شود، اظهار کرد: ترافیک روزهای اخیر به دلیل رانش زمین در اثر باران به وجود آمد که پاک‌سازی معبر پس از یک ساعت و نیم انجام شد و رفت و آمد در این محور برقرار شد.

 

وی درباره ترافیک شدید این محور بیان کرد: ترافیک ایجاد شده به دلیل حجم زیادی مسافران منطقه دودانگه و چهاردانگه بود و بسته‌شدن کوتاه‌مدت جاده نیز بر حجم ترافیک اضافه کرد.

 

فرماندار ساری درباره اقدامات در دست اجرا برای بهسازی این محور که محل تردد دو بخش مهم شهرستان ساری است، افزود: پیمانکار این طرح مشخص و بودجه 28 میلیارد تومانی این پیمانکار منعقد شده است. پیمانکار برای بهسازی محور نیاز به معدن داشت که با پیگیری انجام شده مشکل معدن پیمانکار رفع شد.

 

این مسئول با اعلام اینکه اجرای این طرح از شهرستان خارج و در اختیار پیمانکار ملی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: اجرای طرح با حفظ منافع شهرستان به پیمانکار ملی واگذار شد.

 

واحدی بیان کرد: اعتبار ساخت این پروژه از محل اعتبار ملی تامین می‌شود، با توجه به تامین اعتبار اجرای این محور از دو مسیر انتها و ابتدای محور در برنامه کاری قرار گرفت.

 

این مسئول ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی 7 کیلومتر از این محور تا آخر سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی محور نیز برای سال بعد بهسازی و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

فرماندار ساری در پاسخ به این نکته که اگر قرار است هر سال 7 کیلومتر از این محور بهسازی شود، برای تکمیل این محور مردم باید حدود چهار سال صبر کنند، گفت: بخشی از اعتبار 28 میلیارد تومانی این پروژه به مبلغ 11 میلیارد تومان در سال آینده تحقق می‌‌یابد که در صورت تامین اعتبار تکلیف این پروژه تا سال آینده روشن می‌شود.

 

این مسئول در پاسخ به این سوال که پیمانکار و مجری طرح قبل از اقدام به بهسازی جاده اقدام به ایجاد پرتگاه و سبب کاهش ایمنی جاده کرد، بیان کرد: ایجاد برخی پرتگاه‌ها به دلیل مشکلاتی که در تملک زمین بود ایجاد شد و مهم‌ترین پرتگاه‌ها مربوط به منطقه پایین‌هولار است.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا اجرای این پروژه در فصل بارندگی شروع شد و این در حالی است که در فصل تابستان و بهار فرصت بسیار خوبی برای بهسازی این محور بود، گفت: مهم‌ترین مشکل اجرای این پروژه تامین اعتبار بود که تامین اعتبار این پروژه در روزهای پایانی سال انجام شد.

 

فرماندار ساری در پایان گفت: تلاش داریم تا پایان سال‌جاری عملیات بهسازی این محور مهم مازندران که 25 کیلومتر است، انجام شود.

 

محور ساری به تاکام یکی از محورهای مهم و پرترافیک ساری محسوب می‌شود، به دلیل تردد مسافران دو بخش بزرگ چهاردانگه و دودانگه از این مسیر و نیز تردد مسافران استان سمنان و تردد کامیون‌های حمل بار به استان‌های سمنان و اصفهان و حتی خراسان رضوی شاهد ترافیک سنگین در این محور استان به ویژه در روزهای پایانی هفته هستیم.

 

ایجاد پرتگاه، نداشتن تابلوهای مناسب، وجود پیچ‌های تند و خطرناک، تردد وسایل کشاورزی و باریک بودن جاده از مهم‌ترین مشکلات جاده‌ای این محور در مرکز استان مازندران است که نیمه‌کاره رها کردن طرح، مشکلات جدی برای مردم منطقه و مسافران ایجاد کرد و هر از گاهی شاهد تصادف بسیار خطرناک در این محور هستیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.