پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهره‌برداری از سنگ فرش طرح هادی در روستای کنتا چهاردانگه +تصاویر

طرح هادی روستای ‘کنتاء’ از بخش چهار دانگه ساری روز سه شنبه با حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به بهره برداری رسید.

1

 

پایگاه خبری چهاردانگه:حفظ بافت طبیعی و تاریخی ،اجرای دو هزارو۷۰۰متر مربع سنگ فرش در خیابان اصلی و کوچه های این روستا ،نما سازی با استفاده از کاه گل ،رنگ آمیزی خانه ها و دیوارهای روستا و جدول کشی برای جلوگیری از آبگرفتگی از عملیات اجرا شده در طرح هادی این روستا است.

بخش چهار دانگه شهرستان ساری با ۹۵ روستا دارای حدود ۱۸ هزار نفر جمعیت است که ۵۴روستای این بخش از نقشه طرح هادی برخوردار و عملیات اجرای این طرح نیز در ۱۶ روستا آغاز شد.
مجید هاشمی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در آئین افتتاح طرح هادی روستا کنتا گفت: دو هزار و ۳۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که تاکنون طرح هادی فقط در ۸۰۰ روستا اجرا و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه کمبود اعتبار و همکاری نکردن برخی روستاییان عملیات اجرای طرح هادی در مازندران را عقب انداخته است، افزود: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای نقشه طرح هادی هستند.

طرح هادی در روستاها از سال ۶۸ درکشور آغاز شد که شامل آسفالت وتعریض معابرعمومی روستایی، احداث پارک، ایجاد روشنایی در معابر و جدول کشی برای جلوگیری از آبگرفتگی است که به صورت مشارکتی با اعتبار بنیاد مسکن و روستاییان اجرایی می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران بیان داشت:به طور میانگین برای اجرای طرح هادی در هر روستای بالای ۲۰ خانوار استان سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مازندران سه هزار و ۲۰۰ روستای دارای سکنه دارد که ۴۳ درصد از جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این استان در مناطق روستایی سکونت دارند./ایرنا

 

۸۲۰۸۶۵۲۲-۷۰۷۴۷۵۰۸

 

۸۲۰۸۶۵۲۲-۷۰۷۴۷۵۰۷

 

۸۲۰۸۶۵۲۲-۷۰۷۴۷۵۰۶

 

۸۲۰۸۶۵۲۲-۷۰۷۴۷۵۰۵

 

۸۲۰۸۶۵۲۲-۷۰۷۴۷۵۰۴

 

1 نظر
  1. نازی می گوید

    خیلی زیبا و جالب شده ولی ای کاش این طرح در کل روستای کنتا اجرا می شد نه فقط نیمه ای از روستا. . یعنی قسمت بالای محله لایق یک گل هم نبود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.