پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بلاتکلیفی نیروگاه زباله سوز شهرداری ساری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  دولت برای اجرای این پروژه 30 میلیون دلار اعتبار ارزی و 300 میلیارد ریال اعتبار ریالی مصوب کرد که سهم دولت از این پروژه حدود 60 درصد و مابقی نیز در قالب بی او تی از سوی سرمایه گذار خارجی ( شرکت چینی) تامین می شود.
بنا بر اذعان مدیران شهرداری ساری تاکنون دولت تمام تعهد خود را در تامین سهم مالی اش عمل کرده است به طوری که دولت حدود 19 میلیون دلار اعتبار ارزی سهم خود را پرداخت کرد.
طبق قرارداد مابقی هزینه مورد نیاز می بایست از سوی پیمانکارخارجی به صورت بی او تی تامین و هزینه مالی آن از محل فروش برق تولیدی نیروگاه زباله سوز به شرکت توزیع برق بازپس گرفته شود.
براساس آخرین گزارش شهردار ساری میزان پیشرفت ابنیه ای این پروژه حدود 40 درصد و حمل تجهیزات مورد نیاز به محل پروژه نیز حدود 60 درصد انجام و در حال نصب است.
*** بلاتکلیفی پیمانکار پروژه نیروگاه زباله سوز ساری
مدیرکل دفتر شهری استانداری مازندران گفت: در شرایط فعلی پیمانکار این پروژه نیروگاه زباله سوز شهرداری ساری را رها کرد و باید کارفرما(شهرداری) نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام کند.
محمد محمدی تاکامی روز دوشنبه در نشست کارگروه پسماند مازندران افزود : باید پیمانکار جدید از سوی کارفرما انتخاب شود تا عملیات ساختمانی با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی تاخیر در اجرای عملیات ساختمانی را باعث تاخیر در نصب تجهیزات خریداری بیان کرد.
وی هیچ اشاره ای به زمان تکمیل نیروگاه زباله سوز شهر ساری که از سال 91 شروع و همچنان نیمه کاره است، نکرد.
**** کمبود اعتبار ساخت نیروگاه زباله سوز شهرداری
ناظر شهرداری در پروژه نیروگاه زباله سوز ساری مهمترین مشکل اجرایی این پروژه را کمبود اعتبار مالی بیان کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه حدود 4 میلیون دلار اعتبار ارزی و 700 میلیارد ریال اعتبار ریالی نیاز است.
محمد محمدی افزو : در شرایط فعلی پیشرفت ابنیه ای این پروژه 40 درصد و تجهیزات و ماشین آلات حدود 60 درصد رسیده است و برخی تجهیزات نیز در حال نصب است.
وی زمان شروع این پروژه را سال 91 بیان کرد و دلیل تاخیر در ساخت را ناشی از صدور مجوز زیست محیطی و نامناسب بودن زمین محل پروژه دانست.
ناظر شهرداری ساری در این پروژه اظهارداشت: با وجود این که برای این پروژه در سال 91 مجوز کار شروع شد، سازمان محیط زیست در سال 95 مجوز زیست محیطی آن را صادر کرد که تا حد زیادی باعث تاخیر در اجرای پروژه شد.
محمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن زمین تحویلی برای ساخت پروژه به دلیل نداشتن استحکام مورد نیاز هزینه 40 میلیاردریالی را به شهرداری برای استحکام زمین تحمیل کرد و این کار نیز تاخیر اجرای پروژه اصلی را به دنبال داشت.
وی تاخیر در تامین اعتبار مالی مورد نیاز برای ساخت نیروگاه زباله سوز را دلیل دیگری برای تاخیر چندین سال این پروژه مهم زیست محیطی مازندران بیان کرد.
براساس آمار روزانه 3 هزار تن زباله در مازندران تولید می شود که 15 درصد از این زباله مربوط به شهر ساری مرکز استان مازندران است که حدود 430 هزار جمعیت دارد./ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.