پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بقعه ۲۷۰ امامزاده مازندران در دست بهسازی است

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی پیش ازظهر یکشنبه در همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان مازندران که در سالن اجتماعات امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد، با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: استان مازندران، بزرگان و علمای فاخری دارد و امروز چهره‌های دینی، شهدا و علمای بسیاری در استان ما وجود دارند.

وی با بیان اینکه استان مازندران بیشترین اماکن متبرکه را دارد، افزود: امامزادگان یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در نشر و انتقال مکتب بزرگ تشیع هستند، اولین خروجی مهاجرت امامزادگان به مازندران این بوده که استان ما اسلام را با شیعه گری پذیرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران خاطرنشان کرد: دومین مؤلفه امامزادگان این است که آنها نماد و پیام مظلومیت اهل بیت هستند.

حیدری بیان کرد: حضور امامزادگان در کشور به مامن فکری و عقیدتی برای شیعیان و دوستداران اهل بیت تبدیل شده و منشأ پیدایش و پرورش خانواده و اقوام سادات در استان مازندران بوده است، استان مازندران دومین استان کشور است که بیشترین تعداد سادات را دارد.

وی با بیان اینکه ۲۷۰ امامزاده در استان در حال ساخت و ساز است، یادآور شد: در سطح استان از خادمین در دهه کرامت تجلیل به عمل می‌آید که امروز و در این همایش میزبان خادمین سه شهرستان برای تجلیل و قدردانی هستیم.

همزمان با روز ملی تجلیل و بزرگداشت امامزادگان، از ۳۸۰ خادم و هیأت امنای بقاع متبرکه استان مازندران تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 4960350
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.