پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری نخستین همایش مشق نور در مازندران/*کتابت ۲۰ ساله قرآن کریم با علاقه درونی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اولین همایش استانی مشق نور با همراهی و کتابت فعالان قرآنی در مازندران در عمارت کلبادی شهر ساری برگزار شد.

در حین برگزاری این مراسم که با هدف تجلیل از اساتید برتر کتابت قرآن کریم در استان مازندران انجام شد، اساتید خوشنویسی مشغول کتابت قرآنی شدند.

کتابت قرآن کریم از جمله گران‌بهاترین هنر اسلامی است که سال‌های سال در بین اهل دل و عشاق این کتاب اسلامی رایج است‌، تولید آثار نفیس و ماندگار قرآنی تلاشی است که با بهره‌گیری از ابزار هنر سعی دارد، معارف قرآنی را برای ادوار مختلف تاریخی به یادگار بگذارد. 

 این آثار فاخر یکی از بهترین آثار فرهنگی و مذهبی به شمار می‌آیند که می‌توان آنها را سفیر هنر و فرهنگ ایرانی برای تمام کشورهای اسلامی حتی غیراسلامی به‌شمار آورد.

*هیچ تفکری زمانی به هنر آمیخته نباشد در تاریخ ماندگار نخواهد بود

یکی از جنبه‌های ماندگاری قرآن کریم را به راستی می‌توان جنبه هنری و ادبی آن دانست و بنا به فرموده مقام معظم رهبری؛ هیچ تفکری زمانی به هنر آمیخته نباشد در تاریخ ماندگار نخواهد بود، از این رو کتابت قرآنی توسط خوشنویسان صورت می‌گیرد.

*کتابت ۲۰ ساله قرآن کریم با علاقه درونی 

در حین اجرای همایش “مشق نور” خوشنویسی محمدرضا عالیشاه از اساتید کتابت قرآنی و بازرس انجمن خوش‌نویسان ساری که ۴۰ ساله و اهل ساری است نظرمان را جلب کرد، در حالیکه مشغول خوشنویسی بود، بیان کرد: کار کتابت قرآنی را حدود ۲۰ سال است با علاقه درونی انجام می‌دهم‌، خدا را شاکرم که در ماه مبارک رمضان افتخار کتاب این کتاب آسمانی را دارم.

وی افزود: شغل اصلی من تابلوسازی است و نمایشگاهی در جنوب شهر ساری دارم‌، ولی آرامش قلبی‌ام را مدیون کتابت قرآنی می‌دانم‌، به همه علاقه‌مندان به خوشنویسی پیشنهاد می‌کنم که دستی در کتابت قرآن کریم نیز داشته باشند.

*استعداد خوشنویسی و صبر که باشد کتابت قرآنی بهترین هنر است

در ادامه مریم وحدت‌پناه کاتب جوان قرآنی ۳۳ساله اهل قائم‌شهر، از تجربه ۱۴ ساله‌اش در کتابت گفت و افزود: هشت سال از عمرم را صرف یادگیری شکسته‌نویسی کردم، چرا که از دوران کودکی یه انجام این کار علاقه داشتم البته استعداد در این راه مؤثر است و نیازمند صبر زیادی است.

وی که در مراسم امروز به علت موفقیت در کتابت سوره توحید تندیس مشق نور را دریافت کرد یادآور شد: قرآن سرمایه زندگی همه انسان‌ها است، خو‌شنویسی در این راه برایم سعادت است بارها در نمایشگاه‌های مختلف تابلوها وآثار خودم را به نمایش گذاشتم، در راه کتابت قرآنی علاقه به آموزش دادن هم دارم و این‌ کار را ادامه خواهم داد.

*ثبت آثار خروجی از همایش مشق نور

 گفتنی است آثاری که در همایش مشق نور توسط اساتید از شهرهای مختلف مازندران به رشته تحریر در آمد به سازمان فرهنگی هنری شهرداری ساری تحویل در نگارخانه این سازمان ثبت می‌شود.

در ادامه مراسم با حضور فعالان عرصه فرهنگ و هنر مازندران از اساتید برتر کتابت قرآنی با اهدای تندیس مشق نور تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

به گزارش فارس، اولین همایش استانی مشق نور در مرکز مازندران با همکاری سازمان میراث فرهنگی و امور گردشکری، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ساری، شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری و مؤسسه فرهنگی و هنری ماهور پارسی برگزار شد.

 /۸۶۰۴۸/ج

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.