پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری جلسه ساماندهی چشمه سورت در اداره کل امور روستایی

جلسه ساماندهی چشمه سورت بخش چهاردانگه با حضور معاون محترم امور عمرانی استاندار و مدیرکل امور روستایی

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از واحد اطلاع رسانی دفتر امور روستایی ، درجلسه ساماندهی چشمه سورت چهاردانگه که با حضور مدیران ادارات راه وشهرسازی ،منابع طبیعی ومیراث فرهنگی و بخشدار چهاردانگه برگزارشد مهندس نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ضمن تشریح ظرفیتهای طبیعی استان مازندران دربخش گردشگری ازمیراث طبیعی به عنوان سرمایه ملی نام برد که حفظ وحراست از آنها یک مسئولیت همگانی است.

 

۰۲

 

وی با اعلام اینکه یکی از مباحث مهمی که درزمینه مواهب الهی دراستان مطرح است حساسیت و تعهدی است که همه آحاد مردم درقبال حراست از میراث طبیعی بر عهده دارند تاکید کرد منابع طبیعی نظیر چشمه سورت میراثی است که خداوند در اختیار ما قرارداده و ما موظفیم از آن درست استفاده کنیم.

 

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری مازندران از چشمه سورت به عنوان یک موهبت الهی نام برد که در شمار آثار ملی به ثبت رسیده  و جزء ظرفیتهای مهم گردشگری استان محسوب می گردد و لازم است همه دست اندرکاران اجرایی و مردم خود را درقبال نگهداری صحیح آن موظف بدانند.

 

وی در این نشست برضرورت برنامه ریزی جهت ساماندهی بهینه ازچشمه سورت در راستای توسعه گردشگری استان تاکید کرد .

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران مهندس عبدی با اعلام این مطلب که مدیریت چشمه سورت باید بومی و محلی باشد،خاطرنشان کرد با توجه به منحصربفرد بودن و ویژه گیهای برجسته چشمه سورت در حوزه گردشگری استان چشمه سورت می تواند به عنوان یک برند مطرح باشد .

 

۰۵

 

وی افزود: یکی از ارکان ضروری حفظ و حراست از چشمه سورت ساماندهی راه دسترسی و واگذاری عرصه طبیعی از سوی منابع طبیعی استان است تا مراجعه گردشگران در قالب تور و بصورت مدیریت شده شکل بگیرد.

 

وی بااعلام اینکه باید محوطه چشمه محصورتا ازورود افراد بداخل چشمه جلوگیری گردد،تصریح کرد: اقامت مسافران درمحل باید درمرحله نخست درخانه های روستایی منطقه انجام بگیردکه بخشداری چهاردانگه میتواند دراین زمینه اقدام نماید ودرادامه با ایجاد بازارچه های محلی وفضای پذیرایی ازمسافران امکان اسکان آنان را درمنطقه فراهم نماییم .

 

مهندس عبدی بااشاره به نقش دهیاران سه روستای مالخواست،اروست وقلعه سر جهت مدیریت طرح برضرورت حل مشکل دامداران منطقه ورعایت حقوق ارتفاقی آنان نیزتاکید کرد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.