پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری آئین سنتی گلاب‌گیری شمال کشور در دودانگه ساری

فرماندار ساری از برگزاری آئین سنتی گلاب‌گیری شمال کشور در ساری خبر داد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: فرماندار ساری از برگزاری آئین سنتی گلاب‌گیری شمال کشور در ساری خبر داد.

 

 مجید حسین‌زادگان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نخستین جشنواره گل محمدی همراه با آیین سنتی گلاب‌گیری شمال کشور، ۲۴ اردیبهشت امسال در روستای کلیج‌کلا بخش دودانگه ساری برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، شرایطی ایجاد شد تا از این توانمندی به عنوان فرصت اقتصادی استفاده شود.

 

فرماندار ساری با اشاره به اینکه گل محمدی در هزار هکتار زمین شیبدار منطقه دودانگه کشت می‌شود و این جشنواره آغازگر یک تحول اقتصادی چند منظوره است، افزود: باید با ظرفیت‌های موجود مرکز استان مازندران مانند جشنواره سیب چهاردانگه، جشنواره ساحل بارانی در فرح‌آباد و جشنواره خرمن در رودپی در کنار دیگر جشنواره‌هایی چون گل محمدی و بهار نارنج ساری را به عنوان مقصد جشنواره‌ها برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کنیم.

 

حسین‌زادگان با بیان اینکه فرصت اقتصاد گردشگری کمتر و به صورت هدفمند در استان و حتی کشور پیگیری شد، تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی شرایط مطلوبی را برای کشور، استان و مردم منطقه فراهم می‌کند.

 

وی با توجه به توجه گردشگران خارجی و امنیت مطلوب کشور در منطقه، اظهار کرد: نگاه به اقتصاد گردشگری از طریق توجه به ظرفیت‌های مختلف، مازندران را در رقابت با سایر نقاط کشور و کشورهای منطقه قرار می‌دهد.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی گل‌محمدی خاطرنشان کرد: فرصت جشنواره شناخت لازم را به گردشگران داخلی و خارجی می‌دهد تا بتوانند در انتخاب مقصد به استان مازندران توجه ویژه داشته باشند.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.