پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برنج مازندران مشکل آلودگی ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ساماندهی برنج فروشان استان در دستور کار است گفت: خوشبختانه برنج تولیدی استان مشکلی از نظر آلودگی ندارد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: قاسم جان بابایی شامگاه شنبه در ششمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی مازندران با اشاره به برداشت مرکبات، اظهارداشت: باید در خصوص اخذ مجوز، تدوین دستورالعمل و اخذ پروانه بهداشتی، تعریف پروژه تحقیقاتی و ضوابط مشترک استفاده از مواد شیمیایی از سوی صاحبان کارگاه ها و فرهنگ سازی از طریق صدا وسیما و رسانه برنامه ریزی صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه برنج در استان با مشکلی از نظر آلودگی مواجه نیستیم، افزود: برنج‌های وارداتی به استان دارای مشکل هستند که باید با شناسه دار کردن این محصول مشکلات را تا حدودی کاهش دهیم.

 

جان بابایی با اشاره به اینکه ساماندهی واحدهای بسته بندی برنج برای گرفتن شناسه و نظارت کارگاههای عرضه برنج توسط فروشندگان باید در دستور کار دستگاههای اجرایی مرتبط قرار گیرد، تصریح کرد: تمام واحدهای شالیکوبی باید در زمینه شناسه دار کردن محصول برای تولید اقدام لازم را انجام دهند.

 

وی در خصوص بحث زیست محیطی در استان، گفت: در شهرک‌های صنعتی باید کارخانه‌ها از تجمیع آب‌های روان و آبهای سطحی در فاضلاب جلوگیری و مدیریت کنند تا مشکلاتی برای پرسنل و مردم ایجاد نشود.

 

جان بابایی با اعلام اینکه با صدور مجوز فعالیت واحدهای تولیدی و کارخانه ها جابه جایی کارخانجات صلاح نیست، افزود: باید برای رفع مشکلات برنامه ریزی‌ صورت گیرد.

 

وی در خصوص سلامت و بهداشت دانش آموزان به ویژه در مدارس غیر انتفاعی، تصریح کرد: مدارس غیر انتفاعی به دلیل پرداخت هزینه توسط خانواده‌ها باید در بحث آبخوری، سرویس‌های بهداشتی و بهداشت محیط بیشتر ورود پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد استان و سلامت مردم مورد توجه جدی مسئولان اجرایی است گفت: متاسفانه پیشرفت خوبی برای ساماندهی سورتینگ های مرکبات استان در خصوص پیگیری مجوز به خوبی شکل نگرفته است.

 

همچنین معاون دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تاکنون صاحبان مراکز سورتینگ مرکبات برای اخذ پروانه لیستی ارائه نداده اند گفت: برای تنظیم بازار یکی از شرط‌ های خرید مرکبات از سورتینگ ها، استفاده از مواد شیمیایی مختلف با تایید معاونت دارو و غذا و بهداشت است.

 

سعیدی فر با بیان اینکه برای هم افزایی بین بخش‌ها باید همکاری‌هایی صورت گیرد، اظهارداشت: شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی یکی از اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی است که باید به صورت مشترک اقدامات لازم و ضوابط مورد نظر انجام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.