پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برداشت بی‌رویه از جنگل‌ها زمینه ساز بروز سیل در استان مازندران است

شجاعي كياسري، نماينده مردم ساري در مجلس: بیش از 70 هزار هکتار باغات و شالیزار در زمین های شهری خسارت دیدند، زیرساخت های راه حدود 70 کیلومتر راه اصلی و فرعی بخصوص در مناطق دو دانگه و چهاردانگه تخریب شده و تاسیسات فاضلاب شهری خسارت دیده است.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدرمضان شجاعی کیاسری در جلسه صحن علنی روز گذشته ( یکشنبه 18 خرداد ) در نطق میان دستور خود با تبریک نیمه شعبان و  ماه خرداد، ماه طلیعه شکوه بخشی به اسلام ناب و تجلی انقلاب اسلامی به دست معمار کبیر انقلاب و تسلیت ارتحال جانسوز آن امام عزیز و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، گفت: خرسندیم که جمهوری اسلامی امروز با همان صلابت و استواری کلام امام و گامهای بلند در راستای توسعه مادی ومعنوی را  به رهبری شایسته و خلف امام(ره) گام برمی دارد و نگاه و کلام نافذ او خواب راحت را از چشمان زورمداران عالم زدود و حکومت نظام نوین سیاسی مبتنی بر باورها واعتقادات دینی مردم در اوج دموکراسی خواهی واقعی را به رخ جهانیان کشید و بلوغ ملت های آزاد جهان و آغاز شکفتن بیداری اسلامی را موجب شد.

 

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی  پیروزی اراده مردم سوریه در مقابل متجاوزان به حقوق آنها را به مردم صبور و مقاوم سوریه و همه مسلمانان تبریک گفت و افزود: از خداوند متعال شفای عاجل رئیس مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله مهدوی کنی که مجاهدی نستوه و از  شخصیت های خدوم ، بصیر و ارزنده و تاثیرگذار و مرد ماموریت‌های سخت و دشورا در دوران رهبری امام (ره ) بودند را  مسئلت می‌نمایم.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه دولت یازدهم با شعار اعتدال نقشه راه  خدمتگزاری خود را ترسیم کرده است، تصریح کرد: دولت تدبیر وامید  در این مدت سپری شده  نشان داد که عزمی جدی برای حل مشکلات و فائق آمدن برآن را دارد.

 

شجاعی کیاسری ادامه داد:  ضمن اعلام  حمایت از تیم مذاکره کننده در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته است،با تکیه و تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی و نگاه و برنامه ریزی بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های داخل کشور آن را  نسخه شفا بخش بیماری اقتصادی می‌دانیم.

 

وی گفت:تولیدات در بخش کشاورزی و صنعت نه تنها از مشکلات ساختاری، درونی و نبود حمایت دستگاه های متولی رنج می برند بلکه در چنبره مشکلات بانکی و ناهماهنگی و  تحریمی گرفتارند که دولت باید  زودتر جهت برون رفت از وضعیت فعلی که شرایط را برای سرمایه گذاری  دشوار کرده راه حل اساسی جستجو کند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: امیدواریم باهمدلی و همراهی مجلس و دولت  موانع و مشکلات بر  سر راه پویایی اقتصاد مقاومتی و توسعه تولید در بخش کشاورزی و صنعت برداشته شود چرا که وجود این مشکلات توان و انگیزه تولید کنندگان را کمرنگ و قدرت مالی و فیزیکی آنها را هدر داده و آنها را از ادامه راه باز می‌دارد.

 

شجاعی کیاسری باعرض تسلیت به خانواده های داغدار سیل رخ داده  در استان های شمالی  که خسارات های زیادی به همراه داشت، گفت:  این مشکلات ریشه در برداشت بی رویه از جنگل و اجرا نشدن طرح  آبخیزداری در مناطق بالادست و مناطق کوهستانی و جنگلی  و نگاه تاسف بار سیاسی وزارت جهاد کشاورزی به برنامه کاری و تخصصی آن وزاتحانه است و ظاهرا وزارت جهاد کشاورزی به غیر از ارائه آمار و ارقام غلط  به رسانه ها ماموریت دیگری ندارد.

 

نماینده مردم ساری در مجلس با یادآوری این نکته به دولت و نمایندگان که هنوز مردم مازندران نتوانستند خسارتهای طوفان چند سال پیش را در زمین های شالی و باغات را ترمیم کنند که گرفتار برف زمستان سال گذشته شدند و هنوز وعده های دولت برای پرداخت خسارتهای وارده محقق نشده است،که شاهد سیل بنیان کن در آغاز فصل کشاورزی شدند،  تصریح کرد:  در این حادثه 3 تن از همشهریان ما جان باختند، بیش از 600 واحد مسکونی از 60 تا 100 درصد  خسارت دیده و ویران و  ساکنان آنها آواره شدند،  بیش از 70 هزار هکتار باغات و شالیزار در زمین های شهری خسارت دیدند، زیرساخت های راه حدود 70 کیلومتر راه اصلی و فرعی بخصوص در مناطق دو دانگه و چهاردانگه تخریب شده و تاسیسات فاضلاب شهری خسارت دیده است.

 

شجاعی کیاسری با قدردانی از حضور به موقع نوبخت  نماینده ویژه دولت و همچنین پیگیری مسئولان استانی شهری و  منطقه‌ ای، افزود: با توجه به ماموریت و مسئولیت نوبخت امیدوارم این بار دولت تدبیر و امید اولا نسبت به شناسایی علت این حوادث  خصوصا سیل تدبیر اساسی  کرده و با تخصیص اعتبارات لازم به این قبیل وقایع پایان دهد و ثانیا با پرداخت به موقع خسارت های وارده شده به مردم سیل زده شمال خاطره تلخ خلف وعده پرداخت خسارت برف سال گذشته را از یاد مردم که باعث بی اعتمادی آنها شده بود را  جبران کنند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم به حجتی وزیر جهاد کشاورزی تذکر داد وگفت: به جای حل مشکل دوستان و زنده کردن جریانهای سیاسی و ارائه آمار و ارقام غلط برای کمک به کشاورزان و ساماندهی بخش کشاورزی بپردازید.

 

وی در تذکر به وزیر صنعت، معدن وتجارت  افزود: سیاست های یک بام و دو هوا را خاتمه دهید چرا که با این سیاست ها صنعت نابود می شود.

 

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تاکید دارم هر چه زودتر وزارت جهاد کشاورزی نسبت به پرداخت خسارتهای  مردم سیل زده مازندران و حل مشکلات آنها اقدام کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.