پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برترین‌های مسابقات رباتیک کشور در تنکابن معرفی شدند

0

این رقابت ها به مدت ۲ روز و به میزبانی موسسه آموزش عالی آیندگان و همکاری آموزش و پرورش شهرستان تنکابن برگزار شد و دانش آموزان و دانشجویان در بخش های مختلف با هم به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت ها،‌ در لیگ نوریاب مانی رمضان پور ، در لیگ مسیر یاب ساده یاسین مزنگی ، لیگ مسیر یاب پیشرفته مهدی حسینی ، لیگ جنگجوی سبک پلاستیکی محمد جواد ابراهیمی مقدم و لیگ جنگجوی سبک فلزی رضا ابراهیمی مقام نخست را به خود اختصاص دادند.

فرماندار ویژه شهرستان تنکابن در آیین اختتامیه با اشاره به پیشرفت های علمی ایرانیان در قبل و بعد از اسلام گفت: ایرانیان همیشه سرآمد علوم مختلف در جهان بودند و اکنون نیز در بسیاری از عرصه ها علمی حرفی برای گفتن دارند.

سید امیر حسینی جو افزود : سرعت پیشرفت در نیم قرن اخیر بسیار افزایش یافته و برای آنکه از این عرصه عقب نماییم باید همگام با علم روز دنیا گام برداریم.

وی بر ضرورت تقویت نگرش های انسانی در کنار پیشرفت های علمی تاکید کرد و اظهار داشت: پیشرفت علم و دانش در کنار اخلاق مداری می تواند زندگی بهتری را برای انسان ها رقم بزند و باید تلاش کنیم تا در این مسیر گام برداریم.

فرماندار تنکابن گفت: اینگونه رقابت ها جهت کسب استعداد های درخشان می تواند پشتوانه خوبی برای کسب افتخارات بیشتر در عرصه های بین المللی باشد .

دبیر برگزاری مسابقات کشوری رباتیک نیز گفت: در سال ۲۰۱۹ گردش مالی رباتیک در جهان ۱۸ میلیارد دلار بوده که سهم ایران در این میان بسیار ناچیز است .

سید اسماعیل نجفی با بیان اینکه حوزه آی تی و ربات ها در آینده ای نزدیک با زندگی مردم اجین خواهند شد ، افزود : گسترش دانش مرتبط با ربات ها نیازمند سرمایه گذاری است و باید در این زمینه تلاش های بیشتری صورت گیرد.

وی اظهار داشت : نقش ربات ها در زندگی آینده غیر قابل انکار است و باید شناخت بیشتری در این بخش داشته باشیم و آن را به خوبی درک نماییم.

در حال حاضر ۵۰ انجمن رباتیک در سطح ۱۸۰ دانشگاه و موسسه رباتیک کشور فعال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.