پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بخش هزارجریب نکا از بن‌بست خارج می‌شود/بلا تکلیفی ساحل نکا

فرماندار نکا با اشاره به طرح توسعه‌ای جاده نکا – سمنان گفت: با مرمت و بازسازی این جاده مسیر برای توسعه منطقه هزارجریب هموار و به نسبت از بن‌بست پیش آمده خارج می‌شود.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: جعفر احمدی سه‌شنبه‌شب در نشست صمیمی با اعضای شورای شهر نکا با اشاره به اقتصاد مقاومتی به‌عنوان الگوی صحیح در نهادینه کردن طرح‌های اقتصادی اظهار داشت: شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل زمانی که در سایه مشارکت مردمی قرار گیرد قطعاً می‌تواند در نهادینه کردن فرصت‌ها و طرح‌های اقتصادی اثرگذار باشد.

 

وی وحدت، مشارکت، هماهنگی و خدمات‌رسانی به مردم را از مهم‌ترین شرط‌های توسعه و پیشرفت جامعه پایدار و بادوام قلمداد کرد چراکه در چنین جامعه‌ای بین مسئولان شهری اگر ذره‌ای اختلاف رخنه کند قطعاً موانع توسعه اقتصاد پویا و جامعه بادوام دامن‌گیر شهرستان خواهد شد.

 

فرماندار نکا اضافه کرد: اگر باهم اندیشی و مشارکت همه‌جانبه مسئولان ذی‌ربط شرایط کسب رضایت مردمی از ارگان‌ها و خدمات‌رسانی‌شان مهیا شود قطعاً عملکردهای دولتمردان به‌مراتب مثمرالثمر واقع می‌شود.

 

احمدی به گازرسانی مناطق هزارجریب اشاره و بیان کرد: نقشه‌برداری‌ها و طرح‌های این پروژه آماده و به‌محض تزریق اعتبار از منابع دولتی بخش اعظمی از روستاهای منطقه هزارجریب از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

 

نماینده عالی دولت در نکا بابیان طرح‌های آب‌رسانی در بخش مرکزی و هزارجریب تصریح کرد: طی رایزنی‌های انجام‌شده بخش اعظمی از اعتبارات بخش منابع آبی شهرستان نکا تأمین می‌شود لذا اگر با حمایت مسئولان اگر به‌موقع اعتبارات محقق و تخصیص داده شود قطعاً با اتمام پروژه مجتمع‌های آب‌رسانی شاهد آب‌رسانی به ۴۶ روستای شهرستان نکا خواهیم بود.

 

وی اضافه کرد: در حوزه آب‌رسانی شهری هم با حفر چاه و انتقال آب شرب به شبکه آب‌رسانی شهری تا ده سال آینده با مشکل کمبود آب مواجه نیستیم همچنین در حوزه تعویض لوله‌های فرسوده برای بهسازی و بازسازی شبکه آب‌های شهری برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت گرفته که به‌زودی در سطح شهر اجرا و عملیاتی می‌شود.

 

فرماندار نکا از پیشرفت ۸۵ درصدی سد گلورد نکا خبر داد و همچنین خاطرنشان کرد: با روند صعودی پیشرفت فیزیکی سد گلورد قطعاً تا مهرماه سال جاری آبگیری می‌شود و به‌مراتب بخش اعظمی از اراضی کشاورزی و آب شرب منطقه شرق مازندران تأمین می‌شود.

 

احمدی با تأکید بر اینکه مسئولان در بحث کمربندی غربی پای‌کار بیایند متذکر شد: در بحث ورودی شهر وضلع غربی کمربندی نکا باید مشکلات بجای مانده توسط مسئولان رسیدگی شود.

 

نماینده عالی دولت در نکا با اشاره به آزادسازی ساحل نکا گفت: به دنبال دسترسی آسان‌تر مسیر ورودی به ساحل و دریا هستیم همچنین در بحث ساحل مروارید و آموزش‌وپرورش ساحل امام خمینی در حال حاضر بلاتکلیف و نیازمند حمایت سرمایه‌گذار است.

 

وی بابیان اینکه با طرح توسعه راه ارتباطی نکا- سمنان منطقه هزارجریب از بن‌بست خارج می‌شود اظهار داشت: راه ارتباطی نکا به سمنان یکی از راه‌های قدیمی و طرح توسعه‌ای قلمداد می‌شود که به‌مرور توسعه شهرستان و فرصت اقتصادی را فراهم می‌کند درواقع با مرمت و بازسازی این جاده مسیری برای توسعه منطقه هزارجریب هموار و این منطقه به نسبت از بن‌بست خارج می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.