پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بخشهایی از زندگی شهید خلیل وحدانی + تصاویر

شهید والا مقام خلیل وحدانی چهارمین فرزند از 6 فرزند حاج تقی وحدانی در سال 1340 در شهر کیاسر در خانوده ای متدین چشم به جهان گشود.

2

 

شهید والامقام خلیل وحدانی چهارمین فرزند از 6 فرزند حاج تقی وحدانی در سال 1340 در شهر کیاسر در خانوده ای متدین چشم به جهان گشود. وی به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی از پایه پنجم ابتدایی ترک تحصیل نمود و از آن پس کمکی برای خانواده در کار کشاورزی و چوپانی شد که به آن علاقه مند بود.

 

شهید در سن 19 سالگی با دختر عموی خود ازدواج کرد که از آن ازدواج پسری به یادگار مانده. شهید کفیل پدر خود بود از این رو در سن 23 سالگی در سال 1363 به خدمت مقدس سربازی فراخوانده شد تا در جبهه نبرد حق علیه باطل حماسه  بیافریند، حماسه ای که او را سومین شهید شهر کیاسر نام نهاد.

 

وی پس از گذراندن دوره آموزشی خود در شاهرود بعد حدود 12 ماه در 25 بهمن سال 64 در عملیات والفجر 8 در پاسگاه زید اهواز با اصابت ترکش خمپاره به قلبش به فیض شهادت نائل آمد. از صفات بارز شهید که از همان کودکی به آن متصف بود چهره شاداب و خندانش بود.

 

شهید از همان ابتدای نوجوانی نماز خواندن را شروع نمود. در احترام به والدین زبانزد فامیل و آشنایان بود و همچنین از صفات دیگرش می توان به خوش خلقی اش اشاره کرد. شهید در طول خدمت سربازی دیده بان بود و خبر نوشیدن شهد شیرین شهادت را سپاه به خانوده اش رساند.

 

با سپاس فراوان از فرزند گرانقدر شهید برای ارسال عکس ها و اطلاعات زندگی گهربار شهید والامقام وحدانی.

 

shahid-khalil-vahdani-6 

shahid-khalil-vahdani-5

shahid-khalil-vahdani-1 shahid-khalil-vahdani-2 shahid-khalil-vahdani-3 shahid-khalil-vahdani-4 

 

2 نظرات
  1. امیر کیاسری می گوید

    در منظر حقیقت، این خون شهید است که در شریان‌های حیات تاریخی انسان جریان دارد و هیچ فیضی نیست مگر آنکه با وساطت شهید نزول می‌یابد…
    شهید آوینی

  2. رضا می گوید

    ازجمله صفات بارزش سخاوت بیش از اندازه ایشان بود. همواره به کوچک و بزرگ احترام میکرد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.