پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارندگی پرواز تهران – رامسر را لغو کرد

0

مدیر روابط عمومی فرودگاه رامسر به خبرنگار ایرنا گفت که پرواز شرکت هواپیمایی جمعوری اسلامی ایران که قرار بود ساعت ۱۰ و ۵ دقیقه امروز فرودگاه تهران را ترک کرده و ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه در رامسر فرود بیاید، به دلیل شرایط نا مساعد جوی و مشکل فرود هواپیما در رامسر لغو شد.

ایمان پور رمضان افزود: با توجه به اینکه پرواز مسیر رفت به فرودگاه رامسر انجام نشد، پرواز برگشت این هوایپما به تهران هم که قرار بود ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه انجام شود، باطل شد.

بر اساس گزارش ایستگاه هواشناسی رامسر، طی ۲۴ ساعت گذشته حدود یکصد میلی متر در این منطقه باران بارید.

فرودگاه رامسر با قدمتی بیش از۵۰ سال یکی از زیباترین فرودگاه های شمال کشور است اما امنیت پروازها در این فرودگاه به علت وجود موانع درمسیر باند نشست و برخاست هواپیماها مورد تهدید است.

این فرودگاه در ضلع شمالی حوزه شهری و درحاشیه دریای خزر قرار گرفته است و طبق اسناد موجود ساخت آن به سال ۱۳۴۲ باز می گردد و باند این فرودگاه حدود هزار و ۵۰۰ متر طول و ۴۵ متر عرض دارد.

گزارش های رسمی گویای این واقعیت است که وجود تعدادی از درختان بلند قامت و نیز تیرک های برق در مسیرهای نشست و برخاست هواپیماها دراین فرودگاه باعث شده تا به هنگام بارش شدید باران پرواز ها لغو شود .

طی چند ماه گذشته برخی از موانع فیزیکی در مسیر باند برداشته شده ولی تعدادی دیگر نیز همچنان باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز در اوایل مرداد ماه امسال در حاشیه بازدید از فرودگاه رامسر در گزارشی به رسانه ها وعده داد باند جدید این فرودگاه در آذر ماه ماه امسال به بهره برداری برسد و در پی آن شرائط برای نشست و برخاست هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ در این فرودگاه مهیا شود. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.