پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارمراجعه بیماران برای دریافت انسولین افزایش یافته است

0

مجید یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود دو نوع انسولین از جمله انسولین قلمی اظهار داشت: توزیع انسولین به صورت مستمر و مرتب در حال انجام بوده و هفته گذشته نیز دو سری توزیع شده است.

وی با عنوان اینکه قرار است انسولین با دلار ۴۲۰۰ تومانی و نرخ ۱۸ هزار تومانی در مراکز دولتی توزیع شود، افزود: از امروز قرار بود توزیع آغاز شود و بیماران با کارت شناسایی ملی با مراجعه به مراکز نسبت به دریافت دارو اقدام کنند.

وی با اظهار اینکه سهمیه هر بیمار باید توسط بیمه تأیید و در سامانه ثبت شود، گفت: همچنین برای افرادی که بیمه نیستند و نیازمند انسولین هستند باید در سامانه تأمین اجتماعی پیش بینی لازم صورت گیرد تا میزان مصرف انسولین نظارت و کنترل شود.

یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر همانند قبل که بیمار هر بار و هر تعدادی که لازم داشت، انسولین ارائه نمی‌شود، گفت: به اندازه‌ای که دارو پاسخگوی نیاز بیماران باشد وجود دارد و عرضه می‌شود.

مدیر نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: قبلاً بیمار هرچه تعداد درخواست می‌کرد دریافت می‌کرد و اکنون باید انسولین با نسخه پزشک و متناسب با نیاز ماه ارائه شود و ممکن است دفعات مراجعه بیماران برای دریافت دارو بیشتر شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر نیاز بیمار به انسولین در حال ر فع است و نمی‌توان گفت انسولین موردنیاز وجود ندارد و برای درمان داروی کافی وجود دارد.

یوسفی در عین حال تصریح کرد سهمیه دارو براساس تعداد بیماران و جمعیت شهرستان ارائه می‌شود.

کد خبر 5056439
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.