پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ایجاد پالایشگاه ساری به فراموشی سپرده نشده

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت برای پیگیری پالایشگاه ساری گفت: پالایشگاه ساری نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد و این موضوع در حال پیگیری است.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از خبرگزاری فارس، سیدرمضان شجاعی صبح امروز در نشست خبری در جلسه پرسش و پاسخ در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که دولت در مازندران پروژه‌ای شاخصی را در این ایام افتتاح نکرد، گفت: عدم وجود پروژه بزرگ تنها اختصاص به مازندران نیست و این موضوع در سطح کلان کشور است و دلیل آن کمبود اعتبار در سطح کلان است و بودجه تملک دارایی که دولت قبل برای این پروژه‌ها اختصاص داده بود 42 هزار میلیارد تومان بود که 18 هزار میلیارد تومان تحقق پیدا کرد.

 

* کاهش 5.4 درصدی بودجه فرهنگی کشور

این مسئول درباره کاهش اعتبار فرهنگی در کشور گفت: اعتبار دستگاه فرهنگی 5.4 درصد کاهش پیدا کرد و دولت قول داد که در غالب فروش اوراق به آنها کمک کند.

 

شجاعی به کاهش بودجه رسانه ملی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه کم‌لطفی شد و رسانه ملی برای جبران کمبود اعتبار مجبور به پخش آگهی تبلیغاتی می‌شود، دستگاه فرهنگی با کمبود اعتبار مواجه شدند و تلاش داریم با بررسی بودجه بخشی از کمبود بودجه به دستگاه فرهنگی را جبران کنیم.

 

* استقبال از حضور رقبا برای انتخابات

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به حضور چهره‌های جدید در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی به فراوانی تعداد رقبا در این زمینه گفت: اگر احساس کنم که افرادی که می‌خواهند در انتخابات ورود پیدا کنند و می‌توانند حقوق مردم را استیفا کنند استقبال می‌کنم.

*دخالتی در انتصابات صدا و سیما نداشتم

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی درباره انتصابات در صدا و سیما گفت: رئیس جدید صدا و سیما خیلی به مشورت اعتقاد ندارد و در انتصابات مازندران بنده دخالتی نداشتم و تاکیدم بر این بود که مازندران از استان‌های نیروساز در این حوزه است، در این حوزه چندین مدیر تحویل کشور شد، مرکز مازندران نیروهای توانمندی دارد که اگر از نیروهای بومی استفاده شود و با توجه به رسالت شبکه بومی استانی است و اگر فردی توانمندی مرکز استان را درک کند در برنامه‌سازی موفق‌تر عمل می‌کند.

 

وی بیان داشت: در مازندران هم اگر مدیر بومی استفاده می‌شد در توسعه فرهنگ بسیار اثرگذار بود و حتی در استان‌های دیگر نیز نیروهای غیربومی به‌کارگیری شد که چالش در حوزه رسانه ملی ایجاد می‌شود، اعتراض بنده روی آدم‌ها نبود و اعتراض بنده روی توانمندی افراد بود.

 

* تلاش برای حل مشکل صندوق مهر آریا

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی در ادامه از برنامه‌ریزی برای رفع مشکل صندوق مهر آریا در مازندران خبر داد و گفت: با مسئولان این صندوق مذاکراتی انجام شد قرار است با نماینده شرکت ماهان در این زمینه که در این صندوق سهم دارد نیز صحبت‌های انجام شود.

وی درباره راه‌اندازی پرواز ساری ـ دبی گفت: این موضوع نیز در حال پیگیری است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تلاش می‌کنم که انجام شود.

 

*همین که 6 کشور پای میز مذاکره ایران می‎نشینند، خوب است

شجاعی درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: طرف مقابل به دلیل نفوذ صهیونیست‌ها خوش‌بین نیستیم، ممکن است توافقات مناسبی در این مذاکرات شکل نگیرد ولی قدرت ایران اسلامی به خوبی نشان داده شد و همین اینکه شش کشور در میز مذاکره رو به روی ایران قرار می‌گیرند نشان از قدرت بالای سیاسی ایران دارد.

وی بیان کرد: در صورت توافق در مذاکره هم نباید توقع داشته باشیم که مشکل اقتصادی در کشور حل و فصل شود مشکل اقتصادی کشور با توجه به منابع داخلی و نیز اجرای اقتصاد مقاومتی حل و فصل می‌شود.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی درباره صحت و سقم آمار مطرح شده در کشور گفت: محل صدور ارائه آمار در کشور مرکز آمار ایران است.

 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره آخرین اقدامات برای ساخت پالایشگاه ساری گفت: پالایشگاه ساری تنها پالایشگاه بخش خصوصی است که مجوز فعالیت به آن در استان داده شد.

 

این مسئول بیان داشت: به دلیل هزینه بالایی که این پالایشگاه دارد نیاز به حضور سرمایه‌گذار خارجی داریم و سرمایه‌گذار خارجی برای حضور در کشور نیاز به اعتمادسازی دارد.

شجاعی اضافه کرد: با چندین سرمایه‌گذار در این زمینه مذاکره شده و تنها پالایشگاهی که دولت مجوز داده بود رو به فراموشی است و سرمایه‌گذاری خارجی باید در این زمینه مشارکت کند.

 

* فلاح سیاسی نیست

وی درباره عملکرد استاندار مازندران با اشاره به اینکه فلاح سیاسی نیست، گفت: با شرایط فعلی که کشور دارد استاندار در حال تلاش است و پیگیری‌های جدی در توسعه استان در حال فعالیت است. نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مازندران برای کمک به توسعه کشور ظرفیت‌های مناسبی در اختیار دارد، ولی اجازه خودگردانی برای کسب درآمد در اختیار مازندران نیست. 

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    با تشکر از مدیریت سایت ما به غیر از آقای شجاعی یک نماینده دیگر هم داریم خواهشا این سایت جای تبلیغ نشود ما هم دوست داریم از نماینده دیگه شهر خودمان آقای دامادی هم مطالب بنویسید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.