پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اکران فیلم مستند داستانی «خط باریک قرمز» با حضور هنرمند چهاردانگه ای در سینماهای هنر و تجربه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، فیلم مستند داستانی «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست که سال گذشته موفقیتهای مختلفی در جشنواره‌های داخل و خارج کسب کرده و قرار بود نوروز امسال اکران شود، درنهایت با پایان‌بندی متفاوتی با نسخه جشنواره‌ای، اکران خود را از دوشنبه ۶ مرداد در سینماهای «هنروتجربه» آغاز می‌کند.

در آستانه اکران همچنین پوستر جدید فیلم با طراحی مهدی رایگانی رونمایی شد. طراح پوستر فیلم سعی کرده بیشتر به حال و هوای اصلی و محتوای دراماتیک و پرکشش فیلم نزدیک شود تا مخاطب پیش از ورود به سالن های سینما بیشتر در فضای فیلم قرار بگیرد؛ فیلمی که باعث شد یک اعدام کمتر شود و میلاد یکی از نوجوانان در آستانه اعدام، مورد عفو قرار گرفت. همچنین این اثر توانست باعث تغییر زندگی عده‌ای مجرم نوجوان دیگر شود.

این اثر با حضور یاسر خاسب هنرمند چهاردانگه ای و مطرح تئاتر کشور همراه است . خاسب در عرصه ی تئاتر موفقیت های ملی و بین الملی بسیاری را به دست آورده و اجراهای بی نظیری را در حوزه تئاتر و به ویژه پرفورمنس و طراحی و اجرای پرفورمنس های ماندگار از جمله ( ابر ، عجیب ولی واقعی ، گل ، روح را بدون واسطه ببین ، هومو ریباس و … ) را بر عهده داشته است. یاسر خاسب رهبر گروه « بدن دیوانه » نیز هست.

خاسب بیشتر در عرصه ی تئاتر فعالیت داشته ولی این بار با حضور در فیلم مستند داستانی «خط باریک قرمز» را با حضور هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون مقابل دوربین تجربه می کند. این هنرمند چهاردانگه ای پیش از این حضور در فیلم « مدرسه موش ها 2 » را به کارگردانی مرضیه برومند را تجربه کرده بود ولی به دلیل مشکلاتی با کارگزدان این فیلم با حضور یاسر خاسب به نتیجه نرسید و همکاری خاسب با این فیلم نیمه کاره رها شد.

در این مستند داستانی همچنین توماج دانش بهزادی در کنار فرهاد اصلانی، هنگامه قاضیانی، امیر دژاکام، افشین هاشمی، آرش آبسالان و همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت حضور دارند.

«خط باریک قرمز» در آخرین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر برنده جایزه نت‌پک (شبکه توسعه سینمای آسیا اقیانوسیه) شد و نماینده سینمای مستند ایران در آخرین دوره جوایز آسیا پاسیفیک بود و همچنین برنده چهار جایزه در سینماحقیقت و فیلم منتخب جشنواره پوسان و… نیز است.

«خط باریک قرمز» داستان یک گروه مجرم نوجوان در یک زندان است که با کمک چند مربی بازیگری تصمیم می‌گیرند یک نمایش را روی صحنه ببرند و ناگفته های زندگی خود را از این طریق بیان کنند تا اگر این نمایش موفق بود به این بهانه و برای اجرا در جشنواره بین المللی تئاتر فجر از زندان خارج شوند، اما تعدادی از آن‌ها برای روز اجرا، نقشه فرار می‌کشند…

تهیه‌کنندگان این فیلم نگار اسکندرفر و فرزاد خوشدست هستند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.