پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اهداء دو جلد کتاب و چندین برگ سند از چهاردانگه به مرکز اسناد مازندران

1

 

حامد خلیلی ازنی مدیر فرهنگی پایگاه خبری چهاردانگه ساری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه ساری، اعلام نمود دو جلد کتاب با موضوع چهاردانگه و چندین  برگ سند مختلف از چهاردانگه به مرکز اسناد استان مازندران اهداء نمود.

vaqf-nameh-Azni

خلیلی گفت : کتاب تاریخ  آموزش و پرورش رسمی چهاردانگه نوشته شده حامد خلیلی ازنی  ,  نقی شریعت نژاد و کتاب میرعماد الدین سردار بزرگ مقابله با مغولان در هزار جریب  نوشته حامد خلیلی ازنی و شیخی کتاب هایی بودند که به مرکز اسناد مازندران اهدا شد.

 

وی در باره اسناد اهداء شده به مرکز اسناد مازندران بیان داشت، این اسناد شامل وقف نامه با قدمت 171 سال ، سه برگ سند ازدواج که کهن  ترین آن 200 سال قدمت دارد، شجره نامه محمود میر عماد الدین، و اسناد با ارزش دیگر بود.

 

 خلیلی هدف خود را نگهداری اسناد در مرکز رسمی برای نگه داری در شرایط بهتر، دسترسی آسان محققین برای پژوهش در باره منطقه تاریخی چهاردانگه و حفظ سند  دانست.

 

مدیر فرهنگی پایگاه خبری چهاردانگه ساری از تمام کسانی که اسناد و کتاب در اختیار دارند ، خواست این اسناد میراث ماندگار گذشتگان ما هستند و باید  در اختیار مرکز اسناد قرار بگیرد تا ر شرایط استاندارد نگهداری شود. نگهداری اسناد در خانه و در اختیار قرار نگرفتن محققین ظلم به کسانی است که اسناد ارزشمند را به یادگار گذاشتند.

 

مرکز اسناد مازندران جنب فرمانداری شهرستان ساری قرار گرفته است.

1 نظر
  1. موسوی می گوید

    اقای خلیلی
    کار بسیار خداپسندانه ای بود
    از زحمات شما بسیار ممنونیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.