پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انعکاس برنامه های ضعیف رسانه ملی در ایام تعطیلات نوروزی

0

 

در جهان امروز، وسایل ارتباط جمعی با انتقال اطلاعات و شکل‌دهی افکار عمومی، در توسعه و تغییر فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی ایفا می‌کنند، به گونه‌ای که کمتر حادثه و جریان مهم اجتماعی را می‌توان یافت که رسانه‌ها در پیدایش و شکل‌گیری آن هیچ نقش مهمی ایفا نکرده یا دست کم در گسترش، نشر یا کنترل آن سهمی نداشته باشند.

 

با آغاز سال ۱۳۹۴ و تعطیلات نوروزی ، انتظار می رفت رسانه ملی بتواند در جذب مخاطبین خود ( عامه مردم کشورمان ) به توفیق لازم دست پیدا نماید اما متأسفانه انعکاس برنامه هایی بی محتوا که بدون توجه به خواستگاه عمومی مردم بوده نتوانست این رسانه را در بحث مذکور به نتیجه لازمش برساند زمانیکه مسئولین ارشد نظام از زبان آمار اعلام می دارند که بین ۶۰ الی ۸۰ درصد مردم ما از شبکه ماهواره ای کشورهای دیگر استفاده می کنند این آمار خود نشانگر ضعف شدید رسانه ملی به جذب مخاطبین و مردم کشورمان برای استفاده از برنامه های این رسانه است .

 

صاحب قلم پیشنهاد می کند که مسئولین رسانه ملی به نقد و بررسی عقلانی نسبت به این ناکامی بپردازند اگرچه در کشورمان همواره باب شده که رسانه ملی در پایان هر ماه یا سالی مدعی می شود مورد توجه همه مردم قرار گرفته اما آماری که خود مسئولین ارائه می دهند خلاف این واقعه را به اثبات می رساند .

 

برای تصدیق جایگاه رسانه ملی در کشورمان همین بس که در میان رسانه‌های جمعی، رادیو و تلویزیون از نظر آموزش غیررسمی و الگوسازی، جایگاه ویژه‌ای دارند.

 

تلویزیون به دلیل برد گسترده مخاطبانش، یکی از بهترین وسایل آموزشی و فرهنگی است که امروزه در اختیار کشورها و جوامع مختلف قرار دارد و این مسئولین آن هستند که می توانند جایگاه آن را در بین مردم و مخاطبین ارتقاء ببخشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.