پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انجام بیش از ۲۰ هزار آزمایش رایگان از بیماران کرونایی در بابل

0


به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، رضا قدیمی در گفت‌وگویی از انجام بیش از ۲۰ هزار نمونه از بیماران کرونایی و افراد جامعه با هزینه حدود ۶۰ میلیارد ریال به‌صورت رایگان در بابل خبر داد.

وی افزود: با توجه به پیدایش اپیدمی بیماری ناشناخته کووید ۱۹ و ضرورت تهیه اطلاعات دقیق از جنبه‌های مختلف اپیدمیولوژیکی، آزمایشگاهی و تشخیصی، درمانی، عوارض و غیره انجام پروژه‌های تحقیقاتی در کوتاه‌ترین زمان در اولویت معاونت پژوهشی دانشگاه قرار گرفت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در این راستا، از اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۸۰ طرح تحقیقاتی در حیطه‌های مختلف تصویب و اجرا شد که نتایج حاصل از آن ضمن انتشار بیش از ۴۰ مقاله در مجلات معتبر، به‌طور مستقیم در امور پیشگیری، تشخیص و درمان بیماران و افراد جامعه به‌کار گرفته شد.

قدیمی تصریح کرد: همچنین محققین دانشگاه علوم پزشکی بابل، در سه طرح پژوهشی ملی و بین‌المللی نیز مشارکت داشته که نتایج آن ارزشمند انتشار و به‌کارگرفته شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه از ابتدای بروز بیماری با امکانات مناسب و با استانداردهای ایمنی، آزمایش تشخیصی مولکولی کووید ۱۹ (RT-PCR) راه‌اندازی شد که تاکنون بیش از ۲۰ هزار نمونه از بیماران بستری و افراد جامعه مورد ارزشیابی قرار گرفت.

وی در پایان اعلام کرد: هزینه آزمایشات مذکور حدود ۶۰ میلیارد ریال بوده که به‌صورت رایگان انجام شد.

 /۸۶۰۴۸/غ




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.