پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش ۱۲۰ درصدی حضور ورزشکاران مازندرانی در تیم‌های ملی

0

حسین دلیری معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: ۵۵۸ ورزشکار مازندرانی پارسال عضو تیم‌های ملی بودند که در این زمینه شاهد افزایش ۱۲۰ درصدی بودیم.

او افزود: ۶۰ درصد ورزشکاران مازندرانی عضو تیم‌های ملی موفق به کسب مدال شدند که می‌توان گفت نقطه برجسته افتخارات ملی پوشان مازندرانی، کسب ۱۸ مدال در بازی‌های آسیایی و ۷ مدال در بازی‌های پارآسیایی هانگژو بود.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: افزایش ۱۳ درصدی ورزشکاران سازمان یافته استان و رسیدن به عدد ۱۹۶۷۴۰ نفر بیمه شده ورزشی در پارسال نویدبخش ظهور استعداد‌های جدید در رشته‌های مختلف ورزشی است و البته برنامه ریزی‌ها به سمت و سویی است که انشاءالله در سال جاری نیز شاهد رشد مستمر ورزشکاران سازمان یافته مازندران باشیم.

او افزود: کسب ۳۲۰ مدال (۱۳۰ مدال طلا، ۸۷ نقره و ۱۰۳ برنز) توسط ورزشکاران مازندرانی در میادین برون مرزی و رشد ۳۶ درصدی در این حوزه نیز خبر خوب ورزش قهرمانی استان در سال ۱۴۰۲ بود و با برنامه ریزی‌های انجام گرفته مسیر قهرمانی ورزشکاران مازندرانی در سال جاری نیز روشن‌تر خواهد بود.

دلیری برگزاری مسابقات مهم ورزشی در مازندران را مورد اشاره قرار داد و گفت: میزبانی ۶ رویداد بین المللی در رشته‌های کشتی و کاراته و همچنین میزبانی ۶۸ اردوی تیم ملی در رشته‌های مختلف ورزشی گویای ظرفیت بالای این استان در ورزش قهرمانی است.

او برگزاری مراسم تجلیل از مدال آوران باز‌ی های آسیایی و پارآسیایی هانگژو، برگزاری نمایشگاه تخصصی ورزش و برگزاری نشست هیات‌های ورزشی با استاندار مازندران را از برنامه‌های مهم سال گذشته دانست.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اهمیت ساماندهی هیات‌های ورزشی استان و شهرستان در راستای برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، افزود: ۱۸ مجمع انتخاباتی رشته‌های مختلف ورزشی پارسال در استان برگزار شد و بر اساس سیاست‌های کلی دستگاه ورزش و جوانان، هیات‌های ورزشی ملزم به تدوین برنامه عملیاتی در سال ۱۴۰۳ شدند.

دلیری برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مختلف در جهت ارتقای دانش مربیان و داوران را در توسعه ورزش قهرمانی موثر دانست و گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته همه رشته‌های ورزشی به صورت فصلی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت تا نقاط ضعف و قوت شناسایی شود.

او با اشاره به اینکه مهمترین برنامه سال جاری حضور ملی پوشان مازندرانی در مسابقات المپیک و پارالمپیک پاریس است، افزود: تاکنون ورزشکاران مازندرانی ۵ سهمیه المپیک و ۳ سهمیه پارالمپیک را کسب کردند و به عبارتی ۲۵ درصد کل سهمیه‌های کسب شده محسوب می‌شود که برای حضور کیفی ورزشکاران استان در این رویداد مهم ستاد برنامه ریزی مسابقات المپیک و پارالمپیک مازندران نیز تشکیل و برنامه ریزی‌هایی نیز انجام گرفت.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران در ادامه، گفت: با توجه به کاهش سهمیه برخی از رشته‌های ورزشی در المپیک پاریس، حفظ سهمیه کشتی که رشته اول ورزش مازندران است جای امیدواری دارد.

دلیری فعالیت ۳ هزار باشگاه ورزشی در استان مازندران و رشد ۱۹ درصدی در این حوزه را مورد اشاره قرار داد و افزود: در سال گذشته ۹۱۰ مجوز تاسیس و تمدید و موافقت اصولی صادر شد که در این شاخص نیز ۲۲ درصد رشد صورت گرفت.

او گفت: آغاز سال ۱۴۰۳ نیز با میزبانی از اردوی تیم‌های ملی در مازندران همراه بود و خبر قابل توجه اینکه ۹۰ درصد ترکیب تیم ملی کشتی آزاد را کشتی گیران مازندرانی تشکیل می‌دهند.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.