پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش ۱۰ درصدی کشاورزی ارگانیک محور برنامه وزارت جهاد است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، محمد علی مویدی روز چهارشنبه در مراسم روز ملی مزرعه ترویج و توسعه کشاورزی ارگانیک ایران با محوریت برنج در محل ایستگاه تحقیقاتی بایع کلا شهرستان نکا ، افزود : کشور ایران در بین ۱۷۸ کشور دنیا که کشاورزی ارگانیک را انجام می دهد رتبه ۸۵ دنیا را دارد و با تحقق افزایش ۱۰ درصدی کشت ارگانیک این رتبه به ۱۲ دنیا می‌رسد.

وی با بیان اینکه امروز کشاورزی ارگانیک با بدست آمدن یافته ها و نتایج تحقیقاتی در ۳۵ محصول کشور ا زجمله برنج کاربردی شده اظهار داشت : باید زمین های زراعی و باغی کشاورزی ارگانیک را با همکاری کشاورزان پیش رو گسترش بدهیم .

مویدی زمینه توسعه کشاورزی ارگانیک را به دلیل وجود تنوع اقلیمی آب و هوایی و محصولات کشاورزی در کشور مناسب دانست و گفت: انتقال یافته های تحقیقاتی در کشاورزی ارگانیک نیز مورد استقبال کارشناسان و عموم کشاورزان قرار گرفته است . 

این مسئول تحقیقاتی کشاورزی به اهمیت تولیدات کشاورزی ایران اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی تنها بخشی است که توانسته در تحریم های اقتصادی علیه ایران پیشرفت های خوبی را بدست آورد و در واقع بخش کشاورزی ضد تحریم است . 

مویدی با بیان اینکه مزارع ملی ترویج و توسعه کشاورزی ارگانیک ایران با محوریت برنج هدف بزرگی را در امنیت غذایی کشور محقق کرده است ، گفت : امنیت غذایی ، سلامت و کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی ایران باید مورد توجه مدیران آینده کشور نیز قرار بگیرد.

۶۹۹۰/ ۲۰۹۶/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.