پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش پروازها در فرودگاه‌های مازندران

0

اداره کل فرودگاه های استان مازندران مجموع پروازهای سه فرودگاه ساری، رامسر و نوشهر واقع در این استان در فصول بهار و تابستان امسال را ۲ هزار و ۶۵۵ پرواز اعلام کرد که در مدت مشابه پارسال ۲ هزار و ۵۹۲ پرواز هواپیما در این فرودگاه‌ها انجام شد.  

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : تعداد پروازهای امسال فرودگاه های استان ۶۳ پرواز به نسبت مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.  

سعدالله وطن خواه افزود: هر چند تعداد افزایش پرواز در فرودگاه های مازندران رشد آنچنان بالایی نداشته است اما در مقایسه با وضعیت دیگر فرودگاه های کشور که تراز منفی تعداد پرواز دارند مازندران وضعیت خوبی در این زمینه دارد و می توان از آن به عنوان موفقیت پروازی نام برد.  

وی بیشترین عامل تاثیرگذار بر روند افزایشی تعداد پرواز فرودگاه های مازندران را ناشی از حضور گردشگران و مسافران در این استان دانست و ادامه داد: به همین دلیل و با توجه به افزایش حضور گردشگرانی از کشورهای عربی برای زیارت امام رضا (ع) در مشهد و عزیمت آنها به مازندران و دیدن جاذبه های این استان خطوط پروازی نوشهر به مشهد افزایش یافته است.  

به گفته مدیرکل فرودگاه های مازندران تا پیش از این تعداد پرواز از نوشهر به مشهد دو بار در هفته بود که از امسال این تعداد به ۶ پرواز در هفته افزایش یافته است تا بتوانیم جوابگوی گردشگران عربی باشیم.  

وی ادامه داد : این تقاضای بیشتر گردشگران و مسافران به حضور در مازندران باعث شده تا تقاضای بیشتری از سوی شرکت های هواپیمایی همچون آسمان و ایران ایر برای افزایش خطوط پروازی در برخی مسیرها داشته باشیم.  

وطن خواه پیش بینی کرد که این روند افزایش تعداد پرواز فرودگاه های مازندران تا پایان امسال تداوم یابد و وضعیت پروازی پررونقی را شرکت های هواپیمایی در استان مشاهده خواهند کرد.  

وی از راه اندازی پروازهای جدید در فرودگاه های مازندران از ابتدای آبان امسال خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده یک پرواز در مسیر تهران – ساری و تبریز و سه پرواز در مسیر تهران – نوشهر و تهران و ۲ پرواز در مسیر مشهد  – نوشهر – مشهد به پروازهای فرودگاه های استان اضافه می شود.

در ۶ ماهه نخست امسال ، ۲۲۷ هزار و ۸۸۷ نفر مسافر از طریق سه فرودگاه مازندران به مقاصد مختلف اعزام شدند.  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.