پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش دما و وزش باد گرم در مازندران

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: انتظار داریم از روز دوشنبه ششم تا چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه شاهد افزایش دما در سطح استان باشیم.

????? ??? ?? ? ???? ????? ? ?????
0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: احمد اسدی  اظهار کرد: تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد برای روزهای آینده با نفوذ زبانه سامانه کم‌فشار را بر روی دریای خزر داریم که پیامد شکل‌‌گیری جریانات جنوبی در سطح مازندران است.

 

وی بیان کرد: هر چند روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه امسال در ارتفاعات مازندران افزایش دما اتفاق افتاد، انتظار داریم از روز دوشنبه ششم تا چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه شاهد افزایش دما در سطح استان باشیم که این افزایش دما روز سه‌شنبه محسوس‌تر است.

 

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران افزود: در ساعات بعدازظهر روز دوشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات استان رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست.

 

اسدی با بیان اینکه در این مدت احتمال وزش باد گرم در ارتفاعات استان وجود دارد، اضافه کرد: بعد از ظهر پنج‌شنبه با تغییر سوی جریانات و شکل‌گیری جریانات مرطوب شمالی از روی دریا به خشکی انتظار داریم افزایش ابر را در سطح استان شاهد باشیم.

 

وی ادامه داد: در گذر پنج‌شنبه شب به جمعه بارش‌های پراکنده را در سطح استان داشته باشیم و همچنین دمای هوای مازندران از روز پنج‌شنبه خنک‌تر و کاهش نسبی پیدا می‌کند.

 

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: وضعیت دریای خزر امروز به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود./فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.