پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش تماس مازندرانی‌ها با شماره ۱۲۴برای پیگیری تخلفات صنوف

0

حسین اصغرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این درحالیست که پیش از این در طول یک ماه یعنی ۳۰ روز  تعداد تماس ها با این شماره حدود ۵۰۰ مورد بود.

وی با اشاره به اینکه پس از موضوع افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین ، با تشکیل قرارگاه ویژه بازرسی از بازار در سطح استان و شهرستان های مازندران، موضوع تخلفات صنفی بیشتر مورد توجه قرار گرفت، ادامه داد : علاوه بر این موارد، اطلاع رسانی گسترده و معرفی شماره تماس ۱۲۴ در رسانه ها بویژه رسانه ملی از جمله محورهای دستورالعمل طرح ویژه نظارت است.

رییس بازرسی سازمان صمت مازندران تاکید کرد: عدم آگاهی و شناخت جامعه در خصوص نوع عملکرد و کارکرد این شماره تماس برای ثبت گزارش های مردمی باعث شد تا در گذشته مردم کمتر با این واحد تماس بگیرند.

وی گفت:بنا به ضرورت برهه زمانی کنونی و نیاز به بهره گیری از اطلاعات مردم برای شناسایی صنوف متخلف، برنامه رسانه ای شدن بیشتر این شماره و معرفی آن به جامعه از طرق مختلف بویژه رسانه ملی و دیگر رسانه های فعال در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.

اصغرزاده افزود : همچنین اقدام سریع بازرسان در رصد و برخورد با صنوف متخلف باعث افزایش اقبال مردم به این بخش نظارتی شده است به طوریکه در موضوع اخیر افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین این مساله را شاهد هستیم.

رییس بازرسی سازمان صنعت مازندران به آمار مقایسه ای تماس های مردمی در مدت ۱۸ روز قبل و بعد سهمیه بندی بنزین اشاره کرد و گفت : در مدت ۱۸ روز قبل از سهمیه بندی بنزین، مردم مازندران ۲۸۴ بار با این شماره تماس گرفتند و در مدت مشابه بعد از سهمیه بندی بنزین این رقم به یک هزار و ۲۵۶ مورد افزایش یافته است.

وی همچنین تعداد بازرسی از صنوف مازندران بعد از سهمیه بندی بنزین افزود : در مدت ۲۰ روز اخیر، ۱۹ هزار و ۲۵۵ مورد بازرسی از صنوف مازندران انجام که منجر به تشکیل یک هزار و ۹۵۳ پرونده شد.

اصغرزاده ادامه داد : با ارسال این تعداد پرونده متخلفان صنفی مازندران به تعزیرات حکومتی، جریمه بیش از ۲۲ میلیارد ریالی بریده شد.

وی از گرانفروشی به عنوان مهمترین تخلف صنوف مازندران در این مدت نام برد و گفت : ۷۷۰ مورد تخلف در این خصوص ثبت شده است و اما با توجه به عدم بازدارندگی جرایم برای این تخلفات، دوباره این گرانفروشی ها رخ می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.