پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعضای شورای اداری قائمشهر از آرین غلامی تجلیل کردند

0

رقابت‌های شطرنج قهرمانی جوانان جهان با حضور ۱۸۹ شطرنج باز دختر و پسر در شهر دهلی کشور هند برگزار شد و آرین غلامی در دور چهارم مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی حاضر نشد و از ادامه مسابقه انصراف داد.

این دومین بار است که غلامی در حمایت از مردم فلسطین از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی انصراف می‌دهد.

این شطرنج باز نوجوان مازندرانی در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگاران گفت : بابت انصراف از بازی با نماینده رژیم صهیونیستی در رقابت‌های جوانان جهان که باعث خوشحالی رهبر معظم انقلاب اسلامی شده است، خوشحالم.

وی افزود : البته قبلا هم در رقابت های شطرنج سوئد برای حمایت از مردم فلسطین از رویارویی با نماینده صهیونیستی انصراف داده بودم که توانستم به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شوم و با حاج آقا سلیمانی هم دیداری داشته باشم .

آرین غلامی جوان‌ترین استاد فیده شطرنج ایران است که در سال ۱۳۸۹ به این مقام دست یافته‌است.

وی که اهل قائمشهر در مرکز مازندران است ، سال ۲۰۰۹ به مقام قهرمانی زیر ۸ سال جهان در آنتالیای ترکیه دست یافت ، قهرمانی زیر ۹ سال مسابقات قهرمانی شطرنج مدارس جهان در قیصریه ترکیه در سال ۱۳۸۹ را در کارنامه دارد و سال ۹۶ هم به مقام قهرمانی مسابقات برق آسای زیر ۲۰ سال العین رسید.

غلامی سال گذشته نایب قهرمانی مسابقات بین‌المللی ریلتون سوئد در بخش بلیتز شد. وی در این مسابقات با عبور از ریتینگ زنده ۲۵۰۰ موفق به کسب اولین نورم استاد بزرگی در بخش استاندارد این رقابت‌ها شد. در بخش برق‌آسا (بلیتز) نیز او که در ۶ مسابقه موفق به کسب ۶ امتیاز شده بود، در دور هفتم حاضر به رویارویی با حریف اسرائیلی نشد و یک امتیاز از دست داد. در دور نهم نیز مقابل شطرنج باز فرانسوی با ریتینگ ۲۵۶۲ شکست خورد و با ۶ پیروزی به نایب قهرمانی رسید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.