پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعزام مددکار برای کمک به بهبود زندگی 2 معلول روستای مالخواست

0

پایگاه خبری چهاردانگه: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روز گذشته گزارشی از وضعیت زندگی خانواده  معلولی در روستای مالخواست چهاردانگه با تیتر «جدال مادر مازندرانی در دو جبهه معلولیت و کم‌توجهی مسؤولان!» که دارای دو فرزند معلول بوده است بر روی خروجی این خبرگزاری رفت که مادر خانواده خانم خوشه شرایط زندگی و سختی‌های نگهداری از دو فرزند معلول با شرایط مالی نامناسب را بیان می‌کرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری در ارتباط با این گزارش و صحبت‌های مادر خانواده گفت: مستمری دو فرزند معلول این خانواده سال‌ها است پرداخت می‌شود و در حال حاضر هم ماهانه 148 هزار تومان به حساب آنها واریز می‌شود.

 

 سید سعید آرام  با بیان اینکه سال گذشته مبلغ 800 هزار تومان بابت هزینه داروهای آنها از طرف بهزیستی پرداخت شده است، افزود: هزینه برای ساخت مسکن این خانواده هم  آماده است ولی این خانواده باید پروانه ساخت ساختمان را دریافت کند و بر اساس گفته دهیار محل پروانه رایگان در اختیار خانواده رضایی قرار می گیرد اما خودشان پیگیری برای دریافت آن را نداشته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اشاره به اینکه یک مددکار از طرف بهزیستی مامور شده است تا پیگیری برای صدور پروانه ساخت برای ساختمان خانه این خانواده را انجام دهد، خاطرنشان کرد: پس از دریافت پروانه ساخت آماده ساختن مسکن برای خانواده مورد نظر هستیم.

آرام بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان 18 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و 18 میلیون تومان بلاعوض برای ساخت مسکن این خانواده دارای دو معلول پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مسکن خانواده مورد نظر تا یک‌سال دیگر آماده می‌شود، تاکید کرد: ساخت خانه با توجه به شرایط معلولان کاملا مناسب‌سازی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران در پایان خاطر نشان کرد: امروز هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا فردا ویلچر، تخت و کمک نقدی در اختیار خانواده رضایی قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.