پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استقرار جوی پایدار از فردا در آسمان مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در روزهای آینده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از بعدازظهر سه‌شنبه با شکل‌گیری جریانات شمالی شاهد وزش باد و بارش‌های پراکنده در سطح استان بودیم که بیشترین بارش از رامسر ۱۵، آمل ۱۳، ایزدشهر و ورکی ساری ۱۲و تلوک قائم‌شهر و بورخانی سوادکوه هفت میلی‌متر بوده است‌.

وی افزود: طی این مدت شاهد کاهش دمای هوای استان بودیم به‌طوری‌که بین چهار تا ۱۰ درجه کاهش یافت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز با تضعیف سامانه بارشی جو نسبتا پایداری در آسمان استان حاکم شد اما با استقرار جریانات شمال شرقی سطح زمین پیش‌بینی می‌شود بعدازظهر و امشب شاهد افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده در غرب استان باشیم.

اسدی با اعلام اینکه فردا آسمان مازندران صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: روزهای شنبه و یک‌شنبه باتوجه به شکل‌گیری جریانات جنوبی انتظار داریم شاهد افزایش نسبی دما و وزش باد گرم در ارتفاعات و دامنه‌های استان باشیم.

وی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر دوشنبه مجددا با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور موج تراز میانی شرایط برای افزایش ابر در آسمان مازندران مهیا می‌شود که شاهد افزایش ابر، رگبارهای پراکنده، وزش باد و کاهش دما خواهیم بود که جزئیات بیشتر در این زمینه طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران امروز نسبتا مواج و فردا به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.