پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از پایش سلامت تا رزمایش همدلی مومنانه/ تهیه 10 هزار بسته حمایتی برای نیازمندان نوشهر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قریب به ۲ ماه است که کشور در شرایط کرونایی بسر می‌برد و در این میان سپاه و بسیج دوشادوش کادر درمانی برای مهار این ویروس منحوس از همه توان و ظرفیت خود برای ریشه کنی کرونا استفاده کرده است.

سپاه شهرستان‌های مازندران هم همگام با ستاد ملی مبارزه با کرونا با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی سپاه، بسیج همه امکانات شهرستانی را برای مقابله با کرونا ویروس از پنجم اسفند سال ۹۸ تا به امروز به‌کار گرفته اند.

*میزان مبتلایان به کرونا در مازندران رو به کاهش است

مجتبی بلباسی معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه که میزان مبتلایان به کرونا در مازندران رو به کاهش است، اظهار کرد: تعداد بیماران کرونایی ترخیص شده از بیمارستان در استان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته هنوز فوتی‌های ناشی از کرونا در مازندران ثابت مانده و روند کاهشی نداشت، افزود: ویروس کرونا برای خیلی از محافل علمی ناشناخته است و باید جانب احتیاط و مراقب‌های بهداشتی را رعایت کرد.

*بستری ۱۹۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی سپاه

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران در ادامه با بیان اینکه معاونت سلامت زیستی سپاه کربلا با کمک کادر درمانی، خدماتی و مدیریتی در بیمارستان ۶۴ تختخوابه ولایت ساری و ۱۴ درمانگاه کوچک و بزرگ سراسر استان در این شرایط کرونایی در خدمت مردم بود، اعلام کرد: تا به امروز ۲۱ هزار نفر به مراکز درمانی سپاه مراجعه کردند که بالغ بر ۱۹۵ بیمار کرونایی بستری و به مرور زمان مرخص شدند، اما از  این میان چهار بیمار هم فوت شدند.

بلباسی از فعال بودن ۲۵ تیم بهداشت و روان در استان خبر داد و بیان کرد: در این تقریبا ۵۰ روز کرونایی که در خدمت مردم و بسیجیان بودیم، خدمات مشاوره‌ای در بحران کرونا را با کمک بسیج خواهران و معاونت خانواده نواحی برای آن دسته از خانواده‌هایی که بیماران کرونایی داشتند و یا از خانواده‌های متوفی بودند، فراهم کردیم.

وی با بیان اینکه روش کنترل استرس در مواجه با بیمار کرونایی، دفع عوارض جسمی و روحی ناشی از کرونا، مدیریت ترس در خانواده‌هایی که بیماران کرونایی دارند، به کمک روانشناسان مراکز درمانی و مراکز شمیم در حال انجام است، افزود: ۸۵ درصد مردم مازندران غربالگری کرونا شدند، ۳۰ تیم غربالگر اعم از پزشک، پرستار و مراقب بهداشتی در حوزه غربالگری پایوران و بازنشستگان نیرو‌های مسلح عضو سپاه هم راه‌اندازی شده بود و کار غربالگری در این سطح انجام شد.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران به توزیع اقلام بهداشتی بین پایوران نیرو‌های مسلح هم اشاره کرد و یادآور شد:‌ اقلام بهداشتی بصورت انفرادی و اجتماعی بین کادر درمانی توزیع شد و امروز کادر درمانی در داشتن تجهیزات پزشکی به ثبات رسید.

 *توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی در روستا‌های محروم بخش کجور

حسین جناسمی فرمانده بسیج ناحیه مقاومت نوشهر که برای سرکشی و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی به یکی از روستا‌های محروم کجور رفته بود، اظهار کرد: روستای ساروس از توابع کجور نه آب و برق دارد و نه جاده مناسبی، برای توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی به  ۷ خانوار که اکثر آن‌ها دامدار هستند.

وی افزود: وارد روستایی شدیم که تا کنون پای کسی به این روستا نرسیده است. همچنین به روستا‌های محرومی از جمله منجیر، چمرکوه، چورن، چتن و … که طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه نوشهر در حال انجام است، سرکشی و اقلام معیشتی و بهداشتی را هم در این روستا‌ها توزیع کردیم.

وی افزود: ۵ هزار و ۸۷ بسیجی از ۵ اسفند ماه سال ۹۸ تا به امروز در قالب پنج گروه سفیران، ناظران، مدافعان، ستاد پشتیبانی و مراقبان سلامت برای شکست کرونا  در جبهه سلامت بکارگیری شدند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه نوشهر با بیان اینکه طی یک رزمایش پدافند زیستی در شهرستان تمامی معابر، اماکن، ادارات و محلات شهری و روستایی و حاشیه‌های شهر، ضدعفونی و گندزدایی شد، اضافه کرد: ۷۷ هزار و ۵۹۸ لیتر مواد ضدعفونی در سطح شهرستان برای گندزدایی استفاده شد. 

*تولید ۱۵۲ هزار ۷۰۹ عدد ماسک بهداشتی و توزیع درب منازل

جناسمی در ادامه از تولید  ۱۵۲ هزار و ۷۰۹ ماسک بهداشتی و نیز ۸۵۰ گان بیمارستانی برای بیمارستان شهید بهشتی نوشهر هم خبر داد و گفت:  یک هزار و ۱۹۹ خیاط بسیجی در ۷۰ کارگاه که ۶۵ کارگاه خانگی و ۵ کارگاه مستقل هستند، مشغول تولید ماسک بهداشتی، گان بیمارستانی و لوازم پزشکی هستند.

وی با اشاره به اینکه تمامی لوازم پزشکی بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان، توسط جهادگران بسیجی تامین می‌شود، ادامه داد: حتی اقلام پزشکی بیمارستان امام رضا (ع) نیروی دریایی سپاه را هم سپاه نوشهر تامین می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه نوشهر با بیان اینکه یک کارگاه تولید دستکش یکبار مصرف هم توسط بسیج دانش‌آموزی راه‌اندازی شد در  رزمایش 16 فروردین علاوه بر ضدعفونی معابر ومحلات شهری و روستایی، توزیع سبد کالا و سبد بهداشتی هم داشتیم و همچنین ماسک بهداشتی توسط خواهران بسیجی درب منازل توزیع شده بود.

*غربالگری ۹۷ درصدی مردم نوشهر توسط جهادگران بسیجی

جناسمی در ادامه خبر از غربالگری ۹۷ درصدی جمعیت شهرستان نوشهر توسط جهادگران بسیجی خبر داد و افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، بکارگیری شدند و هر یک روز درمیان با کمک بسیج اصناف بازار رصد می‌شود، برای خانواده‌های کم‌برخوردار  ۷۲ هزار ۵۱۱ لیتر مواد شوینده تهیه کردیم، ادامه داد: ۱۹ هزار ۲۰۳ بسته بهداشتی هم در سطح شهرستان و بین مردم توزیع شد.

*توزیع ۳ هزار ۹۳۳ بسته معیشتی بین نیازمندان و بیماران کرونایی

۳ هزار و ۹۳۳ بسته معیشتی بین نیازمندان و بیماران کرونایی توسط سپاه نوشهر توزیع شد و در جشن نیمه شعبان نیز یک هزار و ۵۴۹ بسته حمایتی به جامعه هدف اعم از کارگران فصلی، رانندگان تاکسی، بیماران کرونایی و نیازمندان اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه سپاه نوشهر یک جامعه هدف دیگری هم برای توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی در نظرگرفته است، گفت: این جامعه هدف شامل خانواده‌های معظم شهدا و مدافع حرم، ایثارگان و بازنشستگان سپاه هستند.

فرمانده سپاه نوشهر افزود: بیماران کرونایی که از بیمارستان ترخیص شدند و می‌بایست یک دوره نقاهت ۱۴ روزه را بگذرانند، توسط  بیمارستان به مراقبان سلامت معرفی شدند تا آن‌ها برای تامین نیاز‌های حمایتی و بهداشتی کمک کار خانواده بیماران باشند. 

جناسمی از هفتمین مرحله ضدعفونی محلات شهری و روستایی در چهارشنبه هفته جاری هم خبر داد و افزود: ما همچنان تا ریشه‌کنی این ویروس منحوس در کنار مردم بوده و نوکری مردم را می‌کنیم. 

*رزمایش کمک مومنانه با تهیه ۱۰ هزار بسته حمایتی در ماه رمضان

وی با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب برای کمک مومنانه، به اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان، اشاره و خاطر نشان کرد: جلساتی برای اجرای این طرح برگزار شد و ۱۰ هزار بسته حمایتی با ظرفیت خیرین، بسیجیان، ائمه جماعت و جمعه  آماده و در چهار مرحله به نیازمندان اهدا می‌شود.

*توزیع ۴۰ هزار  و ۵۰۰ ماسک بهداشتی در سطح شهرستان سوادکوه

احمد شعبانی فرمانده بسیج ناحیه مقاومت سوادکوه شمالی نیز از تولید و توزیع ۴۰ هزار  و ۵۰۰ ماسک بهداشتی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: تا به امروز ۲۱ هزار دستکش هم بین مردم توزیع شد، سوادکوه شمالی در بخش ماسک بهداشتی به اشباع رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی هم در اختیار پایگاه‌های مقاومت بسیج، مجموعه شهرداری و بهداری برای ضدعفونی کردن و گندزدایی قرار گرفت، افزود: طرح غربالگری هم توسط جهادگران بسیجی ۱۰۰ درصد به اتمام  رسید و برای غربالگری  در مرحل دوم آماده هستیم.

*توزیع ۱۲۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و بیماران کرونایی

شعبانی در ادامه از توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و بیماران کرونایی خبر داد و اضافه کرد: جلسه‌ای با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس سازمان تبلیغات شهرستان برای رزمایش کمک مومنانه تشکیل شد و خروجی جلسه هم این بود که یک قرارگاه مرکزی برای کمک به نیازمندان تشکیل شود و چندین مرحله در ماه مبارک رمضان کمک‌های خیرین و بسیجیان به دست نیازمندان برسد.

 

وی با تصریح بر اینکه در این جلسه برنامه‌ریزی شد تا آن دسته از رانندگان تاکسی و یا کاسبانی که در شرایط کرونایی دچار آسیب شدند، هم کمک بشود، یادآور شد: کسانی که در بخش اجاره بها دچار مشکل شدند، با کمک خیرین و بسیج در صدد رفع مشکل آن‌ها هستیم. 

فرمانده سپاه سوادکوه شمالی در پایان با قدردانی از مجمع خیرین، سپاه و بسیج که در مهار کرونا همیشه پای‌کار بودند، یادآور شد: همکاران ما در مجموعه سپاه عیدی که به آن‌ها تعلق می‌گرفت را برگشت دادند و درخواست کرده بودند که این عیدی در راه جبهه سلامت هزینه شود.

 /86041/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.