پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از موفقیت در طرح «امواجی از بهشت» تا برآورده کردن آرزوی یتیمان در «۳۰ شب ۳۰ آرزو»

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

احمد سعادت معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی در مازندران، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری‌ درباره طرح اکرام ایتام و محسنین اظهار کرد: در حال حاضر در استان مازندران، ۸ هزار و ۲۰۰ ایتام و محسنین زیرپوشش داریم.

وی افزود: در  اواسط سال گذشته در کمیته امداد امام خمینی مازندران اقدام به اجرای طرح “امواجی از بهشت”  کردیم به این صورت که افراد و خیران به نیابت از شهدا و اموات خودشان وارد این طرح شوند و از یتیمان حمایت کنند.

* حمایت به نیابت از شهدا

سعادت تصریح کرد: اجرای این طرح با حذف شناسنامه‌های بچه‌ها و در معرض دید قرار ندادن همراه بود که به جایش شناسنامه شهدا چاپ شد، در مرحله اول ۵ هزار و ۵۰۰ نفر به نیابت از شهید سردار قاسم سلیمانی حامی شدند.

این مسؤول اعلام کرد: در سال ۱۳۹۹، با توجه به شیوع کرونا اجرای این طرح را در فضای مجازی ادامه دادیم، که خوشبختانه حدود ۹ هزار خیر جدید اضافه شدند.

*تولید ۴ شناسنامه جدید بجای شناسنامه یتیمان

وی یادآور شد: ما در کمیته امداد امام خمینی مازندران در راستای اجرای طرح امواجی از بهشت، تاکنون چهار شناسنامه تولید کردیم که شامل؛ شناسنامه شهدا، بی بی حضرت فاطمه (س)، شناسنامه فرشتگان زمینی و مادران آسمانی و شناسنامه امیرالمؤمنین (ع) برای جذب حامی است به طوری هر حامی می‌تواند از پرداخت ماهی ۱۰ هزار تومان به یتیمان شروع کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی در مازندران با اشاره به کرونا، افزود: به دلیل حذف تبلیغ چهره به چهره در فضای مجازی گروه تاجران موفق تشکیل داده شد، که شامل خیران و کارشناس ما است تا با خدا معامله کنند‌، کتاب خاطرات حامیان‌ هم در این راستا با همین نام به چاپ رسید.

*موفقیت در طرح ۳۰ شب ۳۰ آرزو

وی ابراز کرد: از شب اول ماه رمضان ، طرح ۳۰ شب ۳۰ آرزو را در کانال‌های مجازی شروع کردیم به‌طوری که  تا هفته سوم ماه مبارک نزدیک به ۳۵۰ آرزو با صرف مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان توسط خیران حاضر در گروه  برآورده شد.

سعادت خاطرنشان کرد: هر خیر برای برآورده کردن ارزو از مبلغ ۱۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان وجه اهدا می‌کند، هر شب ساعت ۲۱:۳۰ آرزوها در گروه‌ها قرار داده می‌شود.
 
وی در پایان گفت: خیران خوبی در استان مازندران داریم که ماهانه ۲ هزار و ۲۰۰ بچه یتیم و سرپرست خانوار را حمایت می‌کنند این اشخاص ماهیانه ۴۵ میلیون تومان صرف این کار می‌کنند.

 /۸۶۰۴۸/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.